Hagen 30. mai

Bare sånn til neste år: Slik er hagen nå:

Er ikke denne utrolig søt? Jeg sådde den for leeenge siden, også finner jeg ikke posen og lappen. Det er første gang den blomstrer! Jeg må ligge langflat på bakken for å nyte henne. Håper hun blir høy og fin med årene!

Geranium Samobor

Fiiiine Vårkjærminne jeg har fått av mamman min!


Jordbærne snurrer og går!


Den første roseknoppen på fiiiine Poppius


Vanlig rosa fylt Akeleie på vei ut!


Phlox dicaricata Clouds of Perfum er vintergrønn og lukter pittelitt sent på kvelden!


Allium aflatunense 'Purple Sensation'


Underkjøkkenvinduet lyser disse fylte valmuene opp. Men jeg må innrømme at jeg blir mindre og mindre glad i dem. De har 7 kilo grønt pr blomst, og står ikke mer en ett par tre dager, før de feller kronbladene.

Kommentarer

My Phlox divaricata 'Clouds of Perfume' just started blooming this week, too. I like the pretty light purple flowers. I planted it in front of a Matteuccia struthiopteris (ostrich fern), so the green fronds behind help show off the flowers. It looks so beautiful when it blooms, that I'm always a little disappointed when they stop.
Lin sa…
Nothern Shade:
I know, they ar georgeous! I went to your blog and saw how you had placed it in front of the fern. Really nice!!
You wrote that it is a woodland Phlox. I have her in full sun. Do you think I could move them to under some Pines? Sun 3 hours a day?
så skjønn den hvite akkeleien var! og de andre også, deilig å se allium, det savner jeg her i hagen.
Lin sa…
Ja er den Akeleien er såå søt? Jeg må få somlet meg til å finne navnet på den!