Ny kjøkkenhage

Ja så må jeg altså bite i det sure eplet! Kjøkkenhagen funger overhodet ikke, og jeg har funnet ut hva som er problemet. En gjeng svææære gamle trær suger alt vann og all næring rett ut av denne delen av hagen. Trærne har i flere år skulle vært tatt, men de lar visst vente på seg.

Det første året var all jord ny og ting formelig sprutet i kjøkkenhagen.
År 2 var det ikke like jolly. Litt skralt uten at jeg forsto helt hvorfor. Hele sommern regnet bort, og alt i hele hagen sto pal.
Så nå tredje året er det så skrint så skrint.

Så nå skal jeg prøve det eneste jeg kan komme på... Jeg hever beddene.
Alt er jo bokset inn her fra før og opphøyd bedd på 10 cm. Dette skal jeg nå heve minst 40 cm til.
Jeg river bort de fem beddene i midten, beholder de to lange på hver side. Så kjøper jeg 3 x 6 pallekarmer (50,- pr stk) og bygger 6 kjøkkenhagekasser som er 3 pallekarmer i høyden. De lange beddene i endene bygger jeg opp med matrialer. Så er det jord. Denne gangen skal jeg bruke endel egenkomponert kompost og kjøpe inn endel Oslo Kompost, og noe torv.
Skal bli så fint tror jeg!

Hva tror du? Vil dette hjelpe meg i kampen mot trærne?

.

Kommentarer