Hagefugl (og ekorn)telling januar 2011

Ja så er jeg altså ferdig. Og siden jeg kun har sett ekorn to ganger før i min hage, ble egentlig dette årets fugletelling nyting av fantastisk søte ekornet mitt. Ja jeg synes liksom han er litt min! :)

Til høyre her ser du mine registreringer fra gårsdagens telling.
Normalt har jeg mye småfugl i helgene her, særs da jeg normalt fyller opp automatene på fredag kveld hver uke.

Automatene fylles med knuste peanøtter (jordnøtter), Felleskjøpets villfuglblanding, Solsikkefrø og meiseboller. I tillegg hadde jeg lagt ut kokt pasta, 2 epler i båter, solsikkekjærner og litt forskjellig frokostblandinger.

Naboen hadde hyret inn en kar som fellte svææære graner, og naboens katter hadde en nøye planlagt vaktorning, så hva av alt dette som jaget mine søøøte fugler vet jeg ikke, men sikkert alt sammen.

Under har jeg tatt noen bilder. Bildene er tatt gjennom 60 år gamle doble vinduer, så de er så som så.

Må også si at jeg aldri har hatt så mange Gulspurv før. De er sååå fine, så veeeldig gule!
Dette er egentlig et litt kult bilde. Klikk på det å få det i stort så ser du alle fuglene som forskremt
rømmer når Ekornet kommer :)

Gulspurver trives best på bakken! De venter på pilfinken eller skjæra som roter en masse utover når de spiser av brettet!

Pilfinken

Den første gulspurven sjekker at kysten er klar!

Fiiine fine ekornet!





Kommentarer

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
...å herregud, det ekornet er så sinnssykt søtt!!! :)