Hvilken plante er dette?

Klikk på bildet for større versjon!
Denne vokste som bunndekker i en hage (Wisley Gardens) jeg besøkte i England.
Jeg spurte en ung luker, og han mente at dette var antakelig Wild Garlic. Men etter en masse googling synes jeg liksom ikke at bladene stemmer. Bladene på Wild Garlic ser mer ut som Liljekonvall.
Disse bladene på bildet er jo svært spesielle.

Grunnen til at jeg er så intressert i denne er at den vokste i full skygge under masse trær i en "woodland" del av hagen. De foremelig lyyyyste opp inni skogen der. Også er de sååå søte!

Hjelp!

Kommentarer

Fies notiser sa…
Aner ikke, men fin var den :-D
Anonym sa…
Gallium odoratum. Sprer seg villig, men ikke overivrig.
kjempesøt!
Ble så nysgjerrig at jeg googlet. Den har jo sågar norsk navn. Myske.
http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/gali_odo.htm
Lin sa…
Åååhhh så stas, passer perfekt da mitt pittelille woodland går bort til kjøkkenhage og urtebeddene :)
Så jeg regner denne som hardfør dah? En staude?

Må visst google litt jeg og!
Denne vil jeg prøve!

Tusen takk for rask hjelp!
Linda sa…
Ja det er myske:) Jeg har den i et lite skyggefullt område i hagen:) Nydelig er den som bunndekker:)
Snuffeldyret sa…
Er det ikke den som dufter også?
Lin sa…
Jeg MÅ bare få skaffet meg noen slike planter!
Om noen ser dem i salg setter jeg pris på å få en melding. Enten her eller via lin@paal.org :)

Jeg har lest at den dufter vanilje :)