Tørke urter, gjør jeg rett?

Så er jeg altså i gang og tørker urter. Jeg har jo jobbet med kamille en stund, men det er litt nobrainer.
De urtene jeg nå har til tørk er Oregano, Mynte og Salvie. 

Jeg har følgende spøsmål: 

1. Har jeg gjort riktig med å lage buketter å henge dem opp på kjøkkenet
2. Hvor lenge bør de henge?
3. Når de er tørre, bruker jeg en morter og knuser det?
4. Hvilke retter kan jeg bruke Salvie til, og om dere har laget te, hva har dere blandet med?
5. Gjør det noe om jeg har litt oregano og mynteblomster i krydder miksen? Eller bør jeg plukke dem ut?

Jeg vet det er raskere måter å gjøre dette på med ovn også videre, men så synes jeg de er så vakre :)

Hjeeeelp :)

Mynte vasket og slynget

Alle bukettene klare

Her henger de ved gardina :)

Ble det ikke fint? Litt dosent bilde dah, er litt sent!

Kommentarer

Lin sa…
Tusen takk for tips!
Da satser jeg på at det jeg gjør er rett!