Julemusikk ny og nesten ny

Jeg elsker jul og julemusikk. Jeg har gjort et dypdykk i årets julealbumslipp og vil her liste opp noen av godbitene. Mange går lei julemusikk (les: Pål min mann) derfor er det kjekt med ny musikk og kanskje også noen nye julelåter med fart!

Først mine julemusikklister i Spotify for de som har det:
Det beste av julelåter gitt ut i år (2011)
Rolig sofajul 
Julelåter gitt ut i fjor (2010)
Julelåter med fart i for julerengjøring

Så en kort liste med de beste julealbum som er gitt ut i år i vektet rekkefølge, best først:
Sunturns - Christmas (Kul alternativ indie jul fra 3 norske band)
Konprinsparets Fond - Vi tenner våre lykter (koselig og vakkert)
Libera - The Christmas Album (Den britiske versjonen av Sølvguttene)
Pust - Julero (Nydelig norske juleviser acapella)
Matthew West - The haeart of Christmas (Litt kjedelig men koselig vise)
TobyMac - Christmas in Diverse City (Poppa)
Maria Haukaas Mittet og Oslo Gospel Choir - Lys i mot mørketida (forutsigbart)


Og her er en smakebit av ett av mine favorittalbum så langt denne julen, teksten er veldig stas, særlig på tittelsporet The sun turns:
STA025CD: Sunturns - Christmas by spoontrain

Kommentarer