Vinter i hagen??? Fortsatt roser

Innimellom peppekakebaking og smørekurs får jeg også tid til å ordne litt i hagen. 
I helgen satte jeg 20 Allium Aflatunense og 8 nydelige Pinseliljer (Nacissus Ice Follies) og luket under Magnoliaene. Da jeg var ute å gikk tur i solen søndag så jeg at det blomstret Løvetann, og sannelig er både det ene og det andre ugresset i full vigør i hagen. 
Så veldig forsiktig nappet jeg opp ugress både her og der!

Jeg var en tur innom mitt varmebedd (røde og gule farger samt veeeeldig mildt (H1 påstår eier)) :)
Og der fant jeg sannelig min hatt ut at vakre stilkrosen min Ingrid Bergmann står i knopp. 
Gosh. Hva gjør jeg nå? Skal jeg plukke dem inn? 
Det er vel ikke meldt stor frost nærmeste dagene. Hmmm tips???
Er de kjørt, vil de blomstre om det ikke blir særlig frost, eller skal jeg plukke dem inn nå eller senere?


Min deilige grønnkål!!! De er min nye favoritt i kjøkkenhagen! Også tåler og liker de frost! :)

Kommentarer