Gjøremålsliste hagehelgen og før vinterent setter inn


Hagehelgen planlegges i detalj. Her må mest mulig gjøres på kortest mulig tid. Lys er det lite av, så alt må skje på en gang.

Lørdag:
Plante plantene som fortsatt går for lut og iskaldt vann i potter ute i kuldisene (ca 10 stk) (1tv)
Luke 2 meter av rosebeddet (2tv)
Rake Bestefarhagen og kaste nedfallsfrukt (3tv)
Bære inn ved (20 min)
(Total 6 timer og 20 min)

Søndag:
Sette løk (ca 300 stk) (2tv)
Luke 1 meter av rosebeddet (1tv)
Plukke resten av tomatene (10 min)
Vaske ned drivhuset (1tv)
Luke drivhuset og fjerne en del av jorda (20 min)
Bære inn møblene i drivhuset (Bord og 3 hyller) (20 min)
Rydde inn alle potter og vepsefangere og lykter (10 min)
(5 timer)

Det gjenstår fortsatt en masse.
·      Høste rosenkål
·      Tømme kjøkkenhagene for vissent og lett vende toppjorda
·      Bære kantstein bort til rosebeddet
·      Måle opp hvor kantstein skal ligge og legge den oppå
·      Kantskjære varmebeddet og luke det

    Kan gjøres i mørket:
    Rydde hageboden og gå over verktøyet
    Rydde og vaske ned planterommet

Gosh, dette er altså det som bør gjøres før snøen kommer. 

Kommentarer

stallnilsen sa…
Ja det er fint og lage sæ en liste over ting som må bli gjort før vinteren setter inn.

Her kom vinteren inatt, glad vi fikk inn hage møblene i går ;=)

Hilsen Lisbeth ;)
Turid sa…
Det sies at helgen ikke bare er burde, burde, men nå er vi så nære vinter (snø her igjen) at vi må stå på :)
Kos deg i hagehelgen, Lin.
Maria sa…
Skikkelig plan. Og det verste er vel at du gjennomfører som planlagt også. Råskinn!

Ps: Krysser fingrene for at du slipper regn i morgen.

Lykke til

Lin sa…
Gikk så fint!
Takk for heiarop og lykkeønsker, det hjalp!