Hagehelg i henhold til plan .... nesten

Joda, det hele gikk for seg slik jeg håpet.
Dog var bakken halvfryst allerede lørdag. Jeg klarte alikevel å få ned det meste av løk med litt overtaling. Laget med tele er jo ikke mer enn 3 cm tykt. Der jeg har silt var det værre. Det fikk jeg ikke hakket igjennom. Er jo melt litt mildere mot neste helg, så da tar jeg resten, kom regn eller sol.
Ellers er det meste annet på stell. Ble så fint så!

Har dog ikke rukket helt ferdig med drivhuset. Luket ut 4 store søplesekker med tomatplanter og røtter. Fikk ikke vasket ned og gjort helt ferdig da det rett og slett ble for mørkt og jeg har ikke lys der ute.
Ja ja får ha noen timer på soffaen dah!

Som Tua sier, man skal jo ikke bare burde burde, må ha kosekose og!


Hvert år gleder Flammentanz meg med en 2ndre sene blomstring. Hun står der nå i knopp og ser sååå freshh ut! :) Fine jenta!

Her er altså løklaget! Nesten alt i jorden!

Siste tomathøsting! Tenker å kanskje lage en slik henkokte tomater fra Camilla Plum sin oppskrift, men der står det kun modne tomater. Jeg har noen grønne og. Forslag?


I Bestefarhagen (ikke min bestefar altså) er det masse deilig løv. Man får nesten lyst til å hoppe rundt i det. Komposthaugen ble sånn sirka dobbel størrelse etter 3 timer raking i går :)


Før og etter er lett å se. Hav av løv!

Kommentarer

Unknown sa…
Southern cooking bruker umodne tomater i massevis..et eksempel er denne http://southernfood.about.com/od/greentomatoes/r/Green-Tomato-Casserole.htm, men om du googler litt finner du sikkert mer :)
Lin sa…
Gosh, ja her var det fine forslag Kristine! Takk for det!!! Klemm