Hente hageinnspirasjon fra Chelsea og andre show


Da jeg ikke er så glad i store folkmengder er jeg blitt veldig god på hageshow på nett. Jeg følger flere designere aktivt og forsøker å stjele gode tips. Nettstedet Shoot er derfor i flere år vært en stor favoritt. De legger nemlig ut bilder OG plantelister til alle designerhagene på de større Flower shows i England.

Så jeg titter og titter. Først på tegningene før showet. Så leser jeg blogger og avisartikler fra showene og finner bilder av noen hager og samplantinger som jeg liker, også går jeg på Shoot og finner ut hva plantene heter. Joda noen ganger må man være litt detektiv, men det går fint.
Jeg går også innom Daves Garden som er den beste jeg vet på herdighet (står oppgitt i grader celsius)


Foreløpig har jeg funnet følgende nye planter til ønskelisten min:
Anthriscus sylvestris ‘Ravenswing’
Echium pininana (Ikke helt herdig, men blomstrer første året, så da går det jo)
Cirsium rivulare Atropurpureum
Chaerophyllum Hirsutum Roseum
Anthemis tinctoria 'Sauce Hollandaise'
Panicum virgatum 'Squaw'
Myrrhis Odorata

Kommentarer

Har det som du med store folkemengder. Savner imidlertid daglig sendinger fra Chelsea som jeg kunne følge da jeg tidligere bodde i et land hvor BBC sine nasjonale sendinger var tilgjengelig. Skal se på disse nettsidene du skriver om. God helg!
Lin sa…
Bjørkvold besøkshage:
Du kan lett få BBC og 3 sendinger pr dag fra Chelsea. Jeg bruker http://www.unblock-us.com/ og har satt opp autogiro. Betaler 30,- NOK i måneden eller noe slikt. Da får jeg alle Engelske og Amerikanske TV kanaler.
Inger Marie sa…
Så fantastisk det er på dette showet!
har ikke vært der..men det står høyt på ønskelisten min:)
Takk for du deler:))