Litt hjelp med vond rygg

Luking, bæring, kontorsitting og jogging gir meg stadige utfordringer i ryggen og hoftene. En ting er støl, en annen er den lille vondten som gradvis blir værre og værre. Til sist endte jeg ofte opp med ett besøk til manuell terapeuten.
Yoga har nå holdt meg vekk fra fysio/manuell terapi i over ett år og spart meg ganske så mange kroner.

For mange er Yoga å stå på en fjelltopp i en vanskelig halsbrekkende posisjon mens man puster i ett nesebor. For meg er Yoga bare kontakt mellom hodet og kroppen. Kontroll liksom.

Som du kanskje har sett før er jeg storfan av jordnære Adrienne. Hun har mange hundre gratistimer på Youtube. Disse tre er jeg spesielt glad i når jeg får de første signalene om at noe er på gang!







Namaste!

Kommentarer

Ja, de vondtene som har flyttet inn og aldri helt vil flytte ut igjen, som kommer smygende på de faste stedene nede i hofter og korsrygg etter en litt for stressende jobbperiode og PC jobbing (har måttet begrense hagebloggingen...), eller sjauing i hagen..... min hjelp har vært en fantastisk kiropraktor og styrketrening. Jeg har forsøkt litt yoga, men har ikke helt blitt hekta. Kanskje det må få en ny sjanse...!