Første sådd - Hva jeg har sådd i begynnelsen av mars


 Ja så skjedde det altså igjen... Jeg har sådd for tidlig! 
Jeg skal ut å reise i april, så det var jo bare tull å drysse 300 frø på våt jord allerede nå. 

Jeg vil si at jeg har gjort denne feilen HVERT ÅR jeg har hatt hage. 
Så sånn sirka 20 ganger før. Sirkus!
Uff... ja ja


Her er det jeg har sådd foreløpig

4 mars: 
* Tomater Sungold 16 frø
* Russisk tomat (fredstomater kaller jeg dem) 6 frø
* Zinnia Mix 1/2 pakke (spirte etter 2 dager i oppvarmet spireboks)
* Zinnia elegans - rosa 1/2 pakke (spirte etter 4 dager i oppvarmet spireboks)
* Kamille (masse) (Spirte etter 5 dager i oppvarmet spireboks)
* Grønn perilla - kkendip - ca 12 frø
* Blek gul Tagetes
* Achillea millefolium
* Bladpersille 
* Kniplingsblomst 'Didiscus caeruleus'  Blue lace (denne er sååå søt)



Her er fjorårets Perilla. Da hadde jeg bortimot 30 planter og det ble selvsagt for mye, selv om jeg spiste mange av dem!


Til høsting ser de slik ut. Jeg pakker som regel grillet svinekjøtt inn i disse bladene. De er også gode i salat. Gode i salsa osv. De smaker som lett krydret mynte... nydelige!


Er ikke denne fin?

Kommentarer