Svar fra NSB

Som tidligere postet her på bloggen min, sendte jeg en klage til NSB første uken før jul.

Her er svaret jeg i dag fikk av NSB:
-------------------
Takk for din henvendelse,

Vi er oppriktig lei for de forsinkelser du har opplevd den siste tiden og vi forstår godt at dette har skapt både problemer og frustrasjon for deg.

Selv om vårt fokus er på å kjøre tog til oppsatte rutetider kan dessverre uforutsette hendelser som medfører forsinkelser oppstå. I de aller fleste tilfeller gjelder det problemer utenfor vår kontroll og ansvarsområde, f.eks. med infrastrukturen (signalfeil, strømfeil, trafikkavvikling, køkjøring, etc.).Om vi i tillegg opplever akutte problemer som tekniske feil på togsettene forstår vi at du som kunde ikke er fornøyd, men uansett årsak beklager vi selvsagt ulempen en forsinkelse medfører.

I følge våre transportvilkår kan du ha rett til refusjon av utgifter til alternativ transport om lokaltoget er mer enn 30 minutter forsinket eller innstilt og du ikke har fått tilbud om annen transport av NSB i de tilfeller hvor NSB kan lastes for forsinkelsen/innstillingen. En forsinkelse i seg selv gir dessverre ikke automatisk rett til billettrefusjon eller kompensasjon. Les mer om våre transportvilkår på www.nsb.no


Tilbakemeldinger av denne typen er likevel svært viktig for NSB, da vi logger og følger opp alle henvendelser. Dine kommentarer vil bli tatt opp med vår punktlighetsansvarlig og følges opp både internt og mot Jernbaneverket. Du har gitt oss informasjon som gjør oss i stand til å dokumentere kundenes opplevelse, noe som har positiv effekt.

Til slutt vil vi igjen takke for at du tok kontakt med oss og for at du benytter NSB.
-----------

Jeg er sånne rimelig fornøyd med svaret. Først og fremst fordi det virket som om han hadde lest min mail skikkelig og svarer på alle mine punkter. Og så fordi det ikke bare var sånnt standardsvartøys som går ut til alle, men virker relativt personlig.

Ikke så fornøyd med selve innholdet. De skylder på andre (jeg blåser vel i hvem som har skylden, rydd opp internt og ikke bland meg inn i dette), og uller en masse rundt hvilke kompensasjoner jeg kan forvente meg.

Så vil jeg også benytte sjansen til å takke for at jeg ikke er punktlighetsansvarlig i NSB!!!

Kommentarer

Anne-Marie sa…
Jeg er så lei av at NSB skylder på jernbaneverket. Hvis bilen min ikke virker fordi det er noe feil på en del, så kan ikke Kia skylde på underleverandøren? Som kunde forholder jeg meg til NSB. Det er dem som tar imot pengene mine for å frakte meg dit jeg skal i tide.

Jeg har valgt å stå i bilkø fram og tilbake til jobb siden nyttår, framfor å få dagene ødelagt av NSB.