Foreløpig ønskeliste roser


Bildet: Queen Mother Rose er nydelig

Ja flere roser må jeg jo ha.
Fredag setter jeg nesen mot Roseexpert i Råde, og da skal jeg handle noen. Det er ikke mange på listen min han har, men kanskje har han noen nye forslag til listen min.

Jeg er mer opptatt av hvordan rosen ser ut i samhandling med resten av beddet heller enn hvor spesiell eller skjelden den er. Derfor har jeg gruppert dem etter høyde.
Ja også er jeg såpass newbee i roser, så jeg vet ikke om de er historiske, portland o.l. :)

Høye over 150 cm
Louise Odier 200 Ek, Roseexpert, Langhus, Vestby, Hesleberg
Fritz Nobis 200 x 200
Congratulations Korlift 150
Therese Bugnet, Roseexpert, Vestby
Reine Victoria 200 x 120, Hesleberg
Hyde Hall 175, vel tette blomster i klar rosa, Hesleberg

Middels høye 90-150
Baron Girod de l'Ain 100 cm med hvit kant
Pristine 120 x 75
Lucky! (‘Frylucy') 100x70
Sharif Asma (Ausreef) 90 x 75 Roseexpert
Cottage rose 100 Roseexpert, Hesleberg
Chris Beardshaw 90x60
Galaxy 90
Queen of Sweden (Austiger) 120, Nyyyyydelig, Hesleberg

Lave under 90
Surrey 80 x 120 bunndekker
Intrigue (Korlech) 70 x 60
Many Happy Returns 75 x 75 Nyper
Queen Mother 40 x 60 lys rosa enkel
Sweet Haze 60 x 70
Scarborough Fair 75 x 60 Løs i blomsten, nydelig, Hesleberg


Om du har negative erfaringer med noen av disse, eller har annen relevant info om hvor jeg får kjøpt dem, så er jeg lutter øre!!!!

Det akutte behovet denne sommern er 2 høye over 150 cm, og 3-5 små som kan bre seg utover eller kante beddet.

Bildet: Rosa Surrey, jeg blir nok også litt påvirket av navnet. Og siden jeg er så Surreyfan, så ble jeg oppmerksom på denne. Den er såpass lik Summerwind som jeg allerede har kjøpt noen av, at jeg jobber nok ikke veldig for å få tak i denne, men på listen fortjener den iallefall en plass.

Kommentarer

Berit sa…
Ingen negative erfaringer, annet enn at Louise Odier kan få svartflekk.
Sharifa Asma kjøpte jeg på trass, trodde ikke hun klarte seg hos meg, men det gjør hun! Ekstra-ekstra vakre blomster.