Deilig tur til Svarttjernshøgda


I dag hadde vi en knallfin tur til Svarttjernshøgda. Været vær perfekt. Selskapet perfekt. Sekken pakket.... og jeg kan egentlig ikke komme på noe som ikke bare var knall denne dagen. Kanskje det at vi glemte lighter og måtte tigge en fra forbipasserende.
Men slik blir man jo kjent med nye folk også... så ganske bra det og til sist.
Bålet ble tent og pølser fortært.

Vi hadde fått anbefaling fra en kompis av Marianne, og flott tegnet kart fra Terje. Vi satte oss i bilen og lot navigatordamen frakte oss til Tverrsjøstallen via Jevnaker. Der parkerte vi og satte nesen mot Svarttjernshøgda som er Nordmarkas høyeste topp på 717 moh. Mitt gamle kart (som jeg en gang fikk av Eirik) gjorde nytte underveis... Ikke så lett å gå seg bort med 3 GPS, et tegnet kart og et vanlig papirkart...
Vi ruslet en omvei bortom en finfin bålplass ved Ølja!

Jeg må få anbefale denne turen for småbarnsfamilier!
Man kjører bil til 550 moh og går ca 1 time (voksne ca 40 min) opp til toppen, også litt fortere nedigjen :)
Se kart fra turen her >

Tusen takk til gooooode venner for knall tur og kart.... :)
Her er flere bilder fra turen >

Terjekart!

Kommentarer