Flere frø i jorda og deilig spiring!


Det er stor aktivitet i planterommet om dagen. Jeg må innrømme at denne hageinteressen nok en gang har blusset skikkelig opp igjen. Og jeg som trodde det hadde lunknet litt. Nå er jeg helt tilbake, sterkere enn noen gang :)

Disse kom i jorda i dag!
KingFisher Daisy - Felicia bergeriana
Kjempekrage - Crazy Daisy
Ridderspore `Black Knight`
Stokkrose - Alcea Rosea `creme de cassis`

Siden sist har følgende spirt på badegulvet i et nytt minidrivhus som virker til å gi perfekte forhold.
Tomat Black Russian (fått av snille Linda)
Tomat Sungold
Smaltimian - Thymus serpyllum L
Fjørbørstegress - Pennisetum setaceum

I morgen blir det prikling av Zinna!

Det er noe pussig med disse Prydtobakkene. De spirte svært, og jeg flyttet dem lyst og kaldt (15 gr), også sakte men sikkert gir den ene etter den andre opp. ???? Jeg har nå gitt pittelitt gjødning og flyttet dem opp i sørvent vindu på dagtid. Skal passe på så ikke solen kommer på dem. Tips mottas med takk. Disse skal jo være så enkle, men jeg har altså problemer med dem før tredje året på rad.

Stokkrose - Alcea Rosea `creme de cassis`


---------------
I have made myself a potting room in the basement. Its full of shelves with grow light hanging under all of them. This is my second year with this room, and I feel that I know more now than previous years. I have been sowing for quite a while already, and the room will soon be completely full of small pots housing small seedlings!

I do love skiing, but I have to admit getting quite anxious for the snow to leave. We have had 70 cm snow since two weeks before Christmas. The degrees, around minus 10-20 degrees Celsius. Freeeezing cold, but also a lot of fun!

This is my complete seed list so far:
KingFisher Daisy - Felicia bergeriana
Crazy Daisy
Delphiniums `Black Knight`
Hollyhocks - Alcea Rosea `creme de cassis`
Tomato Black Russian (germinated)
Tomato Sungold (germinated)
Thyme Thymus serpyllum L (germinated)
African fountain grass - Pennisetum setaceum (germinated)
Tomato Moneymaker
Tomato Gardeners Delight
Purple Bell Vine - Rhodochiton atrosanguineum
Viola Tricolor
Harebell - Campanula roundifolia
Baby Blue eyes - Nemophila Menziesii (germinated)
Strawberries
Ricinus Communis
Thalictrum rochebrunianum
Anemonopsis macrophylla
Dierama pulcherrimum
Bluebell - Endymion non-scriptus
Astrantia Major
Astrantia Major- Ruby Cloud
Astrantia Maxima
Zinna
Nicotina Sylvestris (germinated)
Echinea purpura sattelite mix
Knautia Macedonia

Kommentarer

Miamaria sa…
Det er så artig med alle som "livner til" rundt om nå. :) Jeg er litt dvask selv ennå på hagefronten, men føler det blir en litt lettere tanke for hvert sånt "lyspunkt" jeg leser rundt omkring. :) Og den der stokkrosen var jo aldeles nydelig!
Anne :) sa…
Jeg jeg tenkte litt i høst - etter en kald og våt sommer, at nå skal jeg bare "drive med vedlikehold" av hagen, og konsentrere meg mer om andre ting. Kjente at jeg ikke hadde den samme iveren jeg har pleid å ha i forhold til hagen. Men nå er jeg veldig utålmodig med at snøen skal smelte å jeg kan se det våkner ute i hagen.
Må spørre om noe. De stokkrosene du nå sår, har du tenkt å utsette de for litt kulde, slik at de blomstrer i sommer, eller skal du ha de til neste år. (siden du sår de ganske tidlig)...
Anne :)
Lin sa…
Nei tenker at når de spirer så setter jeg dem på planterommet i 15 grader, så satser jeg på blomstring i år.
Kanskje går det, kanskje går det ikke...
Jeg er litt spent, når jeg har hatt stokkroser tidligere, så har jeg fått endel utøy på dem i planterommet. Vasket dem under rennende vann 2 ganger i uka. Regner vel med at jeg må det nå og.
Anne :) sa…
Lykke til med stokkrosene dine:)