And the winner is....


Hurtlocker vant beste film, totalt 6 Oscar statuetter!

Jeg må si jeg er superhappy for at NRK sender Oscarutdelingen!!!! Dog var kvaliteten på sendingen noe skiftende. Allikevel: Tuuuusen takk NRK!

Åpningen av showet pleier normalt sett å være magisk, morsom og storslagen. Denne gangen var det ikke mye mer enn "festlig". Steve Martin og Alec Baldwin klarte ikke helt å dra meg med.

Når det gjelder prisene så ble dette omtrent som forventet. Hurt Locker, Precious og Avatar fikk endel priser.
Overraskelsene var Sandra Bullock (beste kvinnelig), Cathrine Bigelow (Directing), at Det hvite båndet ikke vant beste Foreign Language og at Avatar vant så få priser.

Når det gjelder kjoler merket jeg meg disse:
Årets beste kjole (kåret av meg) er denne nydelig sølvkjolen til Sandra Bullock!


Jeg er ikke helt sikker på hva denne Nicole egentlig driver med, eller hvilke filmer hun spiller i, men kjolen er fantastisk flott. Ryggen er klassisk!


Cameron Diaz er egentlig ikke noen stor favoritt her i huset, men kjolen er nydelig.
Den minner meg om kjolen til Reese fra et par år tilbake, og som for meg alltid vil være den vakreste Oscarkjolen


Det var mye volanger og pastellfarger i år. Jeg får de ikke helt til ennå. Jeg synes på et vis at det blir for søtt.

Værste kjole i år som flere tidligere år: Maraya Carey.

Kommentarer