Mine August gjøremål i hagen


Kjøkkenhagen er miserabel, og jeg har vel funnet ut hvorfor. Trærne som står rett på andre siden av gjerdet til naboen og som skulle vært felt for 2 år siden, er fortsatt ikke felt. Disse suger alt vann og næringsstoffer fra kjøkkenhagen, og nå tror jeg at jeg skal gi opp alt annet enn urter, bønner og tomater frem til trærne er felt. :(
Pussig at jeg ikke har skjønt dette før. Når jeg står oppe på loftet og ser ut av vinduet ser jeg tomta ovenfra og da ser jeg det gule området som går i ringer under og utenfor disse trærne som står som en kant mellom oss og naboen. Trærne er vel nær 60 år gamle og suuuuger sitt.

Jeg tenker å grønngjødsle nå i juli for å sørge for at ikke ugresset får ta over. Gjør det samme neste år om de ikke er felt da heller.

Så da blir gjøremålene slik:
Kantskjære alle bedd
Finluke alle bedd
Luke under Magnoliaen og vanne og gjødsle den litt ekstra
Få i bakken Pion og Deutzia som står og sutrer i potter og poser<
Gjødsle og vanne restene av kjøkkenhagen
Luke kjøkkenhagen
Grønngjødsle kjøkkenhagen
Deadheade rosene
Samle mer Akeleiefrø (si ifra om du vil ha fra nydelig blå enkel akeleie: Aquilegia ecalcarata)
Toppdresse gult gress klart for såing i september
Lage staudefrøliste klar for staudesåing i oktober
Lage ønskeliste for høstløk
Gå på salget og se om jeg finner noe Rudbeckia til varmt bedd










Kommentarer