Hobbyer og blodplater

Nå er jeg rimelig happy!
Siden før fødselen har jeg hatt en slags allergi for mitt eget blod (ITP), som har ført til at jeg i praksis har vært bløder i 12 år. Dette har gjort at jeg ikke har kunnet ekstremidrette og gjøre tøffe ting som å ri, stå alpint, rulleski eller hoppe i fallskjerm.
SÅ kan du tenke hvor glad jeg ble når jeg forrige uke fikk beskjed om at blodet mitt er perfekt! Akkurat som det skal være!
Åhh sååå stas. Så gjett hvor jeg skal til helgen??? Tryyyvann! Jeg har lyst til å gjøre alt på en gang!
Jeg er liksom ikke helt bombesikker på at jeg ikke får et tilbakefall, men så langt ser det bra ut. Jeg skal kjøpe et slikt armbånd med blodtypen min på, just in case.

Så da til helgen skal vi altså opp på Tryvann! Min første alpintur på 13 år.
Jeg tenkte å leie slalomutstyr, men så har jeg egentlig mest lyst til å leie Telemark.
Jeg hadde egentlig blitt overtalt til å vente til jeg kommer til Hafjell over jul, og bestille time med en pro. Go with a Pro som de sier på Youtube :)  Men nå er jeg ikke sikker på om jeg klarer å la være å leie telemark.
Noen her som har prøvd Telemark, som vet om det er teit å prøve på egenhånd?
Jeg har jo stått mye langrenn, og tenker at det kanskje kan hjelpe litt på balansen... kanskje?

Her er to telemarkvideoer jeg liker å se på :)

Litt crazy kjøring først:


Så litt helt nybegynnerteknikk:

Kommentarer

Hurra!
Gratulerer med finfint blod :D Så deilig det må kjennes å få en slik glamelding !

Og telemark er onskap satt i system... jeg har aldri vært blådere enn den helgen jeg prøvde både telemark og snowboard, begge for første gang. En dag hver. Telemark farget sidene, snowboard tok for og baksiden. Telemark synes jeg bare var pes, snowboard derimot...jeg var frelst fra første meter :)
Lin sa…
Jah tuusen takk Anne!

Hmmm jeg tror nesten jeg må prøve altså. Snowboard har jeg prøvd dah, så jeg får gi Telemark et forsøk!
Elin sa…
Kjempegøy, Lin!
Da kan du være med på masse moro! Kanskje vi blir med til Tryvann i helga, har aldri stått slalåm der. Nå står både Thomas, Pål og jeg, så da er det Tuva vi skal kjøpe utstyr til, så er hun med også!

Har akkurat kastet telemarkskiene og støvlene mine, ellers kunne du overtatt dem. De er litt gamle da, for det var i studietiden min det var veldig "in" med Telemark. Kjempegøy å gjøre noe annet enn slalåm syns vi dengang, noe mer utfordrende enn å "bare" kjøre slalåm. Nå har jeg kjøpt meg slalåmski igjen, og syns det er helt topp å kjøre fort og tøft med det :-)
Lin sa…
Elin:

:) Så stas at dere alle sammen snart i alpinform!

Håper å se dere lørdag, eller ett eller annet før jul iallefall!
Kristin sa…
Så utrolig gøy, Lin! Kos deg med alt du skal ta igjen :-) Klem
Lin sa…
Kristin:
Jaaaaa I promise!