Neglelakk moderne igjen!


Fra å tidligere alltid ha kun 1 neglelakk i skapet, har jeg nå plutselig skapet fullt. Så fullt at mange av parfymene har måttet flytte til skuffen. Jeg synes det er morsomt å eksperimentere med farger og klær sammen. Mine erfaringer så langt er at uansett pris og merke, tørker og varer neglelakk like lenge. Essie og Opi til 130,- varer like lenge som HM til 39,-
De med metallisk utseende varer kun 1-2 døgn. Ellers varer neglelakk uten toppcoat ca 2-3 dager, og med topcoat 3-6 dager.

Jeg er liker godt det danske bladet Eurowoman, og den søte flinke norske makeup artist Sara som jobber der. Her er en video der hun forklarer og viser vinteren og julens neglelakkmote, og litt tips for legging.


For kort tid siden var det lange negler med veldig glossy fransk manikyr som var trenden. Nå skal neglene være kortere (rett på utsiden av fingertuppen) og enten helt nude, eller farget til å matche klærne. Dette passer perfekt for sånne som meg som hager og klatrer, da er det svært begrenset hvor lange negler man kan ha.

Her er mine 6 favoritter:

YSL har deilig enkle å legge dekkende neglelakker. Denne heter La laque No14 og holder lenge.




HM Dust and Diamonds, fresh brun som ikke virker skitten, litt tykk så jeg bruker bare ett lag.




Top Shop sin makup er rimelig og god! Denne er sort og heter Cloak & Dagger




Stila sin nude heter 23




Og sist men ikke minst. Essie sin grå metall, nesten sølv som heter Loophole!



Etter å ha sett videoen over har jeg plutselig dyp rød på listen min for julebords sesongen! :)

Om du ønsker å kjøre god naturlig / nude look, kan jeg anbefale HM sitt Fransk manikyr sett. Jeg bruker bare base og topcoat, ikke den ytterste hvite, det får jeg ikke til. I stede har jeg kjøpt en slik hvit neglblyant som jeg holder under varmt vann og farger neglene under med.



Kommentarer