Best lest - svartflekk på roser, Golden Globes, ny kåpe og smart mat


HVORDAN UNNGÅ SVARTFLEKK PÅ ROSER
Jeg har vært noe plaget av Svartflekk på mine roser, og da særlig på Austinrosene, så da ble jeg glad når jeg fant denne posten. Bloggen Garderners´ tips har mye ikke sååå intressant, men også noen virkelig godbiter innimellom. Les posten om svartflekk her >

HAGEFUGLTELLING
Siden jeg gikk glipp av tellingen i fjor, skulle jeg søren ikke det i år. Jeg poppet innom nettstedet der privatpersoner kan bidra med tellinger fra egen hage for å sjekke dato. Det står foreløpig bare slutten av januar, men da vet vi altså det :)
Her kan du lese mer om fugletelling og se tidligere resultater >

NY KÅPE
Lenge har jeg lett etter den perfekte kåpen!
Den skal gå til jeans, kjole og dress. Den skal være sort. Ikke stikke seg ut i mengden. Være slankende, men så romslig at jeg får en god genser eller dressjakke under. Kravlisten er laaang...
Denne artikkelen fra KK hjalp meg litt på vei :)


SMART MAT
Denne artikkelen har jeg tittet litt på sist uke. Jeg har rullet igang juicingen igjen etter noen ukers pause, og kjøpt inn ingredienser til Smoothie. Litt nytt å lære om effekten av mat utover kalorier. Sånt er kjekt!
Ny detox er under planlegging for januar. Mer om det senere.
Her er artikkelen om smart mat fra mitt favorittjenteblad Eurowoman.


RIST SNØ AV BUSKER OG SMÅ TRÆR
Dette var en god påminnelse. Ut å riste litt snø av Rhododendron i morgen. Nå snør det nemlig tett her :)
Les litt mer om snø her >


GOLDEN GLOBE NOMINERTE
Så er altså filmprisutdelingssesongen for 2011 i gang. Golden Globes har listet opp hvilke nominasjoner de har for sin prisutdeling som går av stabelen 16. januar som jo er rett rundt hörnan. Det gleder meg at Colin Firth og filmen The King's Speech leder forløpig med hele 7 nominasjoner. Facebook filmen og The Fighter har fått 6 nominasjoner. The Black Swan og gode Inception med 5 nominasjoner. Veldig stas og gode valg tror jeg!
Veldig glad ble jeg jo også da Glee fikk 5 nominasjoner! YESS!
Les mer om nominasjoner her >

Her er et klipp fra filmen The King´s Speech


Kommentarer