Topp ting som har skjedd i 2010

Jeg ser tilbake på 2010.  Jeg tar for meg hva jeg synes var stas og hvofor. Jeg ser på hva som ikke var stas og hvorfor. Også legger jeg planer for mer av det ene og mindre av det andre for det nye året.
Her er same post fra 2009 >

Årets liste:

1.    Jacob trives på skolen
Jada denne henger høyt. For første gang kan jeg se at Jacob blomstrer på skolen! Jacob, Mamma og Pappa, Lærer Tonje og  selvsagt Pål og jeg har alle lagt oss I selen for å øke Jacob sin trivsel på skolen. Han sliter fortsatt litt I friminuttene, men for første gang ever synes Jacob det er helt topp å gå til skolen om morgenen. Han gjør leksene fort og greit uten mas og tenners gnissel. Jeg tror ikke han selv vet det, eller setter pris på det, men vi ser voksne ser det og nyyyyyter. Vi hviler dog ikke på laubæra, her er det bare å fortsette godt arbeid!

2.    Englandstur
Frokostterassen på Magdas
Jeg kjenner ikke en mer anglofil person enn meg selv. Jeg kan ikke få nok. Jeg vil ha mer mer mer. Særlig elsker jeg folket, hikingturer og hagekulturen der borte!


3.    Magdas Hellas tur
Gosh så fantastisk sommerferie vi hadde I Hellas. De siste 3 sommerne har vært elendige værmessig og vi star fast på valget å la være med oppussing hjemme, og heller bruke penger på ferie. Magdas er et fantastisk hotel I den lille badebyen Parga på fastlandet I Hellas. Der tilbragte vi noen av årets beste dager.


Meg og kjærsten i minus 20 på Hafjell

4.    Gå langrenn og deilige fjellturer
Fjellet og skogen er mitt element!!! Og når jeg kan få komme ut og være ute leeenge, gjerne sammen med gode venner og familie, men gjerne også alene. Ja Bilbo må jo med dah!  Jeg hadde maaaange deilige skiturer i 2010. Også to flotte Hafjellturer. En der jeg gikk meg bort I masse minus. Det var IKKE morro!

5.    Hagedesignkurs
Jeg elsker dette kurset. Jeg har ikke vært flink nok til å sette av tid til å få lest, men det jeg har lest er superstas! Dette gleder jeg meg til å fortsette med!

6.    Haging
Denne er litt elsk hat. Dette året var nok det dårligste I mitt liv så langt. Kjøkkenhagen sturet, planterommet ble rett og slett spist opp av lus og rosene ble lange rare og slengete ikke tette flotte busker.
Alikevel skjer det noe med meg når jeg er I hagen. Jeg puster roligere, jeg nynner og synger, lar tankene fly, gleder meg over frø som spirer og egenprodusert mat. Noe urmenneske i det hele!

Festningen 2010 med gutta mine
7.    Festivaler
Som vanlig fyllte vi sommern med festivaler, og det var superstas. Vi regnte nesten bort på flere av dem, men holdt ut og fikk vår belønning.  Musikk har en stor plass i meg! Jeg merker dog nå at jeg synes let festivaler blir for store. Jeg vil helst sitte I gresset med kjærsten, en pils og gode venner. Ikke sloss med 3000 andre foran en enorm scene for å holde meg på bena. Kanskje prøve å finne flere små?


8.    Veierland
Hytta på Veierland gir god ro I kroppen. Dog skal det sies at været de siste årene har tatt litt luven av kosen. Man får jo lest litt haging dah! 
Fisking ble det også lite av I år.

9.    Nyheter
Fra Mars 2009 – mars 2010 hadde jeg nyhetsblokkade. Jeg leste ikke nyheter, så ikke nyheter ikke engang Nytt på nytt ble sett. Jeg må si det var en fantastisk lettelse å slippe. Når jeg nå begynte igjen fikk jeg nok se den egentlige effekten, og dette igjen gjorde meg helt bevisst på hva jeg nå leser av nyheter. Lokale nyheter styrer jeg HELT unna, og stortrives med det.
På en av favorittpubbene i Shere UK
The William Bray



10.    Restaurantbesøk
Pål og jeg digger å lage mat. Vi elsker også å spise ute. Og vi er så heldige å ha hele Oslos fantastiske restaurantjungel å bryne oss på! Masse masse deilige opplevelser. Alex Sushi er som vanlig best, flott malted også på Nighthawk Diner. Vi hadde også et utrolig bra måltid på Jamies Italian i London. 



Det som jeg nok kommer til å huske mest fra 2010 er at jeg sluttet i min gamle jobb. Det var en av de vanskeligste beslutningene jeg noen gang har tatt, og jeg gleder meg til den dagen jeg kan se tilbake på det, og tenke at det var ett riktig valg. Jeg er nok ikke helt der ennå. Jeg vet at jeg kommer dit…. Snart!


Sånn…. Dette er da altså grunnlaget for nye nyttårsforsetter for 2011!
De kommer i løpet av 2010, dvs innen 48 timer!
På hiking (Rambli´n sier de der nede) rett utenfor Shere ved Surrey.
Vakre vakre Bluebells!

Kommentarer

Du er så heeeeerlig, Lin!
Lin sa…
Det er du også Marianne :)
Takk for det gamle og lykke til i det nye. :) Mye spennende for deg i året som kommer!