Topp 13 ting som har skjedd i år


I forbindelse med at jeg forsøker å finne ut av meg selv om dagen, og hva som gir meg positiv energi og ikke, så forsker jeg litt i året som har gått. Målet var 10, men så ble det 13:)

Dette er topp 13 opplevelser for 2009:

1. Bassengliv på Spaniatur
Spaniaturen var veldig fin. Særlig tiden i og ved bassenget på hotellet. Fortære bøker, slikke sol og høre ungene plaske rundt å kose seg. Ikke minst det å være utendørs fra tidlig morgen til sent på natt. Velkomstdrinken hos Marianne og Fabs, oppdage Salvador Dali, lange måltider pizza og tapas, surfing, båttur, butikker, lange frokoster og bilturer. Turen var med fiiiine Marianne og tøffe Fabian. Knall knall... håper å gjennta suksessen til sommern.

2. Englandstur med Pål
Denne turen ble veldig fin. Pål har aldri vært med på disse berømte Englandsturene mine. Han har nok aldri vært særlig imponert over England og briter, så jeg var veldig spent. Vi hadde en superfin tur med laaange hikingturer, litt shopping og lange gode måltider og kortspill. Ja og ale! Både Pål og jeg var veldig fornøyd med turen. Høydepunktene var nok te med Jill og laaange hikingturer.

3. Komme igang med løping
Elin og Pål har bidratt med innspirasjon til å endelig komme igang med løping. Aldri har jeg nydt trening så mye, eller vært i så god form. Jeg er klar for løping igjen når våren kommer! God form gir som kjent godt humør, masse energi og pågangsmot når det er bratt, og det har det jo vært i høst. Jeg skylder på løpingen for at jeg har stått rimelig oppreist gjennom det hele! Takk Elin og Pål!!!

4. Paristur og morgenjogg
Deilig Paristur med mamma og pappa, Jacob og Pål. Jacob som guide var kjempestas! Det beste var nok løpeturen tidlig på morgenen før de andre hadde stått opp. Jeg fikk se grønnsakshandlerne rense frukt og grønnsaker og stable i store stabler på toget, gamle karer med sneip som vasket fortauer, folk ute med hunden før jobb og koselige travle bakerier. Også løp jeg rett på Pantheon som jeg aldri hadde sett før. Magisk!


5. Godevennerogfamilietur til Svarttjern
Denne turen ble helt perfekt. Vi kjørte bil opp helt Nord i Nordmarka og ruslet en fin og barnevennlig tur. Vi fikk utkikkstårn med bok å signere, flott utsikt, bål og grilling, utendørs hele dagen og koselige samvær med gode venner.


6. Earthhour
Dette var jeg litt usikker på om vi skulle delta i. Vi slo av lyset, tente peis og levende lys og spilte kort. Det var så koselig at vi gjorde Earthhour til Earthallnight og koste oss uten lys og strøm inn i de små timer. Dette gjør vi GJERNE igjen!


7. Veierlandfestivalen
Denne lille koselig festivalen gav virkelig mersmak og jeg håper jeg får oppleve den igjen og igjen! Knall stemning, lass med kjentfolk, Jacobs første festival, familie, flott musikk (Roger Bekkevold og Odd Nordstoga ++) og masse godt humør. Vi ruslet hjem ved midnatt storfornøyde alle mann!


8. Englandstur med mamma inkl. Kew Gardens
Mamma og jeg har reist noen ganger til Shere nå. Vi har alltid svære forhåpninger, og er egentlig like forundret over at det alikevel innfrir gang etter gang. Shere, The Rookery Nook, Jill og Chris og Guildford imponerer alltid. Jeg håper vi aldri slutter å dra dit! Mamma og jeg koser oss sammen på tur, og får som regel med oss en botanisk hage. Denne gangen var det Kew vi tilbragte mest tid. Vi bumpet også innom Wisley, men for å handle, ikke for å se på hagene. Vi fikk også med oss The Phantom of the Opera i London. London er dog litt for bissi når man er på slik slippenedskuldrenetur!


9. Vinterferie med masse gode venner!
Vinterferien i år ble litt utvidet. Vi var på Norefjell med Marianne, Henning og Fabs og lærte å spille Poker, på Beitostølen med jobben og sist og morro, Den årlige Hafjellturen. Hafjellturen er hvert år, samme hytte (i Kjusløypa), gooode venner, masse unger, Smash, kortspill og rødvin ut i små timer. Smash og rødvin er forresten ingen god kombo! Også masse skiturer da naturligvis! Noen nedover og jeg bortover!


10. Få ferdig rosebedd
Dette har vært en plan leeeenge. Jeg har tegnet, bladd i bøker, surfet og bladd i blader, gravd, båret steiner, gravd igjen, båret røtter, kvisthakket, handlet, trillet lass på lass med jord. Og heeeelt til sist, det som er sååå morro. Planting! Det er gjødslet og stelt til alle kunstens regler, og skal ifølge boka... bli utrolig flott om et par tre år.


11. Handlingsplaner med webteamet på Beitostølen
Dette er også blitt en årlig greie. I år var vi altså på hytta til Terje (og hans familie). Vi kom opp, hev inn bagger og stupte ut i løypenettet utenfor hytta. Heldigvis var det lysløyper. Vi tok oss helt ut (noen av oss) og strente inn på afterski og tyllet innpå noen øl. Dagen etter startet i løypa på toppen av alpinbakken, og vi gikk Rød løype 1. Vi jobbet mye med handlingsplanene resten av dagen og dagen etter. Det ble også tid til deeeeilig mat, rødvin og kortspill hele natten lang! Superkos med fiiine kollegaer. Vi savnet Kristin dah. Hun skal være med i år når Kjetil sin hytte skal til pers!

12. Skiseongåpning på Beitostølen
Dette høres nok ikke så stas ut, men siden det var litt spontant, og helt etter min bestilling, så kommer denne med. Totalt 8 timer i bilen med julemusikk og snøføyk (hjemme var det regn og søle). 3 flotte timer i løypa. Det var nydelig blått lys og god tid til kameratrening! Reiste avgårde tidlig før de andre våknet og var hjemme til Påls deilig Lasagne på kvelden!

13. En utrolig god Chaud chevre salat og koselig kveld
Vi skulle egentlig ha gjester denne kvelden, men de meldte avbud, så da ble det bare oss 3. Pål og jeg digger å lage mat sammen, og nøt både laging og spising. Denne salaten er nå fast innventar på menyen her i huset, men aller best ble den akkurat den dagen!

Om man så skal oppsummere de 13 aktivitetene og det jeg liker ved dem, så noterer jeg følgende stikkord: Ferier med familien, skiturer, alenetid, spontane opplevelser, trening, hage, musikk og gode venner. Dette er vel ingen overraskelse at det er nettopp disse tingene som gir meg energi, og gjør meg sterk. Dette er noe jeg bevisst skal gjøre ennå mer av neste år. 2010 skal bli et skikkelig bra år!

Kommentarer

Elin sa…
Nå er vi i gang med 2010 og satser friskt i det nye året. Nytt år, nye muligheter!
Så fint å bli nevnt på "topp tre" over fine ting i 2009. Flott at Pål og jegi har vært til inspirasjon mht løpingen og at du kom godt i gang med trening igjen. Det gir overskudd og energi å være i god form, det er en av hovedgrunnene til at jeg liker å trene så mye. Og det er investering i egen helse og fremtidig sunn sprek alderdom.
Nå er skisesongen her og det er en fin, ikke-belastende treningsform som du er så glad i. Måtte skisesongen bli lang og fin i år, og når bakken er bar igjen tar vi frem løpeskoene.
Godt nytt treningsår!! Klem fra meg
Lin sa…
Elin: Tusen takk Elin! Både for ønske om godt treningsår, all motivasjon og flotte treningsturer med deg og dine! K