Detox dag 5 og 6

I skrivende stund er det bare en dag igjen. Det er godt å tenke på. Både fordi jeg føler meg litt stolt og fordi nå kan jeg liksom begynne å planlegge Retoxen.
Det beste med Detox er Retox sies det :)

Ryggen er vrak, og siden jeg renser kroppen vil jeg helst ikke ta noe mot smertene. Holde ut bare litt til!
Energien er ikke kommet sånn veldig som sist, men jeg føler meg sunn, magen buler ikke, jeg har knallgod samvittighet, magen funker supert sånn toalettmessig og humøret er fint så lenge jeg tar det faste måltidet før sju på kvelden. De dagene med sent måltid er jeg ikke så morsom å ha med å gjøre.
Må huske å notere det til neste gang!
Selv med kun 1 Juice og 12 mandler i magen var kroppen responsiv og god i langrennsporet i dag!!

Dag 5 meny
Glass sitronvann
Frokost: Smoothie med blåbær, ingefær, goja, acai, saften av 1 appelsin og 1 eple.
Lunsj: Deilig rødbejuice med 1 svær rødbete, 1/2 sitron uten skall, 2 epler, 2 biter ingefær og 1 stor gulerot
Middag: Deilig laksepakker med laksefilet, rødløk, sukkererter, ingefær, saften av 1/2 lime og broccoli. Laget også en sopppakke. nam nam
Snacks: mandler og rosiner
Laksepakker

Jobbjuice. Heldigvis har jobben innvestert i en juicemaskin helt lik den jeg har hjemme.
Den på jobben er dog hakket mer slitt og man må jobbe litt hardt med stampingen for å
få særlig rødbetene igjennom. 

Dag 6 meny
Glass sitronvann
Frokost: Juice med 1 cup/kopp frisk basilikum, 1 agurk, 1/2 lime uten skall og 1 eple (godt, men ikke supergodt)
Lunsj: Smoothie fra Bendit med Goji
Middag: Deilig økologisk kyllingbryst marinert i marinade av olivenolje, fersk persille, fersk basilikum, hvitløk og salt og pepper. Salat til med ristede solsikkerkjærner.
Snaks: mandler og rosiner

Jeg lurte litt på hvorfor jeg ikke kunne spise såkalte "Nightshades" Poteter, tomater, paprika, chili osv. Jeg har derfor surfet nettet på leting og fant da ut at disse grønnsakene har en syre som bistår kroppen i å bryte ned animalsk protein, fett og salt. Og siden min Detox kur er uten disse, så skal man rett og slett unngå Nightshades.
Det skrives også mye om hvordan disse Nightshades inneholder Solanin som igjen gir økt inflammasjonsfare (betennelser), migrener og selvsagt kreft. (gjør ikke alt det?). Flere studier med migrene pasienter har vist at det å kutte ut Nightshades har hatt enorm effekt.

Kommentarer