Evaluering Detox Januar 2011

SÅ! Detoxen var altså ferdig i går mandag morgen!
Jeg fikk rundstykkefrokost med egg og deilig sort te til frokost av gutta mine, noe jeg satte stoor pris på!
Jeg har jo litt dårlig samvittighet for at jeg er så usosial disse Detox ukene. På jobb er det greit, men hjemme synes nok gutta det er litt snutt når jeg sitter der med glasset mitt, når de spiser. Blir liksom ikke samme familiekosen rundt bordet. 

Men nå er jeg alltså tilbake i vanlig modus. Ble litt av en matdag i går med junkish lunsj, quesedilla til middag og is til dessert. Ble også endel kopper kaffe og 2 glass Chablis :)
Litt mer moderate forhold i dag tirsdag. Jeg skal da ikke forsømme helsa helt, bare fordi jeg Detoxet forrige uke. 

Her er evaluering av forrige uke. 

MAT: 
Viktigst....Siden det bare er ett fast måltid pr dag, så MÅ dette måltidet være i god tid før fem. Fra fem og ut er man VRAK om man bare har spist smoothies og juice. Man får da cravings for all mat, og da særlig nei. Om man spiser fast måltid til lunsj er cravings heelt fraværende!
Jeg har gått igjennom i mer detalj hva jeg kan og ikke kan spise. Ja og Nei -liste kommer i egen post.
Har fått utvidet reportuaret endel denne gangen. Fant også ut at jeg kan spise korn som ikke har gluten.
Havrefløte er ikke søt slik vanlig fløte er, og egnet seg ikke så godt til saus med løk, hvitløk og sopp, ble bare brunt vann....
Har forsøkt å spise litt på restaurant og blitt imponert over hva kokker er villig til å gjøre for å please sære lille meg! (Spesielt Posthallen i Oslo)
Tenker at ved å spare litt ekstra penger til Detox gjør den enklere da man kan kjøpe ferdige smoothies på smoorhiebarer og juicer i butikker, men unngå konserveringsmidler og 

HELSE: 
Jeg spiste to faste måltider de første to dagene og unngi slik hodepine. 
Av en eller annen sprø grunn har jeg hatt problemer med ryggen under begge Detoxer, er ikke det litt pussig? Jeg har ikke hatt noe vondt mellom disse....
Og nå rett etter er jeg helt fin igjen.... pussige greier
Ikke hodepine altså, mye mat og vann er nok årsaken til det!
Energien kom desverre ikke før slutten av dag 7. Men den holder ennå! Jeg følger meg fresh, slank og fin!
Vektnåla gikk ned 5 kilo den uken, men erfaringen sier at de straks er tilbake. Det er 5 kilo vann, ikke fett!

GENERELT: 
Ikke like mye energi som sist før heeelt på slutten, noe som vel gjør at jeg bør klare å få til 9 dager heller enn 7 neste gang!
Husk å spise fast måltid tidlig midt på dagen!
Gå ut og kjøp noen spennende grønne Teer i en te/kaffe butikk. 
Husk å handle inn frukt, grønt, havremelk, nøtter, rosiner, kylling og fisk FØR dietten startes!

Kommentarer