Flotte Don Quixote i Den norske opera - Oslo

Sandefjordingen Ole Willy Falkhaugen spiller Don Quixote
Gosh for en festkveld det var i kveld! Vi så Don Quixote i operaen.
Etter en heller tung kveld med Lulu for noen uker siden, var dette en gedigen opptur.

Musikken er helt etter min smak, lett, lekent og muntert. Litt spanskinnspirert og endel kastanjetter, og intet mindre enn 2 harper!
Gutta mine!

Dansen var bare helt fantastisk. Masse luftige svev, løft og hopp. En hel mengde med flotte piruetter og masse tåspiss. Akkurat slik jeg liker det.
Forestillingen er forholdsvis lang og i 3 akter med 2 pauser. Litt lang for Jacob på 12 år, men han holdt ut og koste seg innimellom. Særlig de få gangene vi fikk se flotte og litt gale Don Quixote selv. Dyktig spilt av Sandefjordingen Ole Willy Falkhaugen.

Jeg har stjålet noen bilder fra operaens hjemmesider, og håper ikke de blir lei seg for det.
Jeg får som trøst friste lesere med ledige biletter førstkommende helg. Da avsluttes denne fanstastiske forestillingen. Løp å se!

Dette fantastiske treet i denne Scenens back drop var bare nyyydelig.
De lyssatte treet i forskjellige farger.
Clever done!





Yolanda Correa som danset hovedrollen i kveld kan også sees i denne videoen. Dårlig kvalitet, men du får iallefall litt intrykk av hva slags musikk og dans stykket har.

Kommentarer