Dag 2 Englandstur

GeoTagged, [N51.25452, E0.32183]

Vi startet dagen men nyyydelig frokost disket opp av de fine gutta på Cranleig Hotell (mer BnB enn hotell). Engelsk frokost og lass av søte bær)

Vi tok sekkene på ryggen gikk alle de brune høydemeterstrekene i kartet. 26 grader også i dag og vi var kliss våte/varme når vi nådde toppen. Vi merket i går at Jacob sliter litt med gåmotivasjonen så vi kjøpte og installerte Wimp på telefonen hans og nå raser han rundt i skogene her og synger. Laangt for oss voksne som prøver å holde følge.

Vi så Reigate Fort som var aktivt fra 1850, og som vanlig leste vi alle plakatene! ;)

Så var vi altså igang på den virkelige rute og North Downs Way!!

Ruta går oppå "The Downs" som på mange måter ligner endemorenen Ra i Norge. Bare The Downs er hviiiit kalkbergart og jeg vet ikke om den er noen morene, får google litt. Den går iallefall hele veien ned til Dover, og den blir der de kjente White cliffs of Dover. Det er lett å se når man går ruta, hvite klipper henger over skogene her over alt. Såå vakkert.

Hagemessig sett er det jo spennende å se hva som klarer å vokse i all denne kalken. Det er iallefall utrolig frodig!

Box hill var siste stoppested på ruta før vi klatret ned alle høydemeterne igjen for å finne koselige Bauford Bridge Hotel! Nyyydelig hage out back, og selv om Hotellet ligger rett ved store veier hører vi ikke trafikken her. Også har vi vår egen litten hage!! ;)

Deilig middag og noen pints bitter før vi ikke klarte å holde oss våken og supte i seng halv ti.

Jacob har nok en gang virkelig imponert oss. På kortere ben enn oss holder han ikke bare følge, han leder ann. Får med seg skilt, plante og dyreliv. Han snakker lett engelsk med alle vi møter og opptrer så høflig at man skulle kunne tro han var brite :)
Ikke noen sjenert mumlende gutt å finne noe sted!!

Se noen flere bilder her >