En morgentur i tåkehavet


Om kartet ikke virker, kan man gå til kartet her >

I dag gikk jeg tur i morgentåken. Jeg startet hjemmefra kvart over sju, og nådde målet sirka en halv time senere. Jeg elsker trær, og jeg tror mange av dem som liker trær også liker tåke. Når det er tåke er det som om alt annet blir visket ut, også kommer trærne frem og spiller hovedrollen en stakket stund.
Og da særlig nå mens de ikke har masse løv på.

Den som hadde tid til å ta seg fri en morgen som i dag og finne en vakker alé og ta masse bilder!!!
Jeg får nøye meg med Tussestien :)

Toget er aldri langt unna!
Såååå fint!!
Hester... eller rosegjødselfabrikker om du vil :)
Ganske bart!
Nyper foran Tussetjern
Fossen som vanligvis er en bekk går stri nå i snøsmeltinga. Det står endel ruiner rundtforbi denne fossen, så noen har nok utvunnet noen form for energi her beforitiden. Litt mer miljøvennlig enn kjernekraft, men ikke fullt så effektivt! :)
En mellomting mellom komfortabelt turtøy og arbeidstøy.... Deilige løpesko for overpronerere må med!
Når jeg ruller opp buksa blir den ikke sååå sølete :)

Jeg så en spett (fugl) i dag som hakket på toppen av en gatelykt. Altså den satt oppå selve lykten, dvs den metallhetta den har over glasset og laget er skikkelig leven. Jeg håper det var for å varsle noen om noe, og ikke for å lete etter mat. Jeg vet ikke så mye om spetter eller gatelykter, men noe annet enn hodepine vil den ikke få ut av den affæren :)

Målet er å få morgentur 2 ganger pr arbeidsuke. Kanskje prøve å gå den hjem fra jobb også. Noen ganger trenger man å unwind, slik at man ikke raser inn hjemme med hele jobbhverdagen og NSBs reiseopplevelser mitt i panna.

Jeg må virkelig få anbefale å gå tur om morgenen. Særlig om du kan å utenfor trafikkmas og jag. Det er nyyyydelig!  :)
.

Kommentarer