Sitrontreet som sto opp fra de døde


Så der sto det altså på planterommet i vinter (står normalt i stuen, men skulle forsøke noe nytt) og som vanlig var det besatt av spinnmidd, og selv om jeg sprøytet to ganger var det helt dødt tidlig i våres. Jeg fikk det av mamma og pappa når vi flyttet hit så dette var fryktelig trist.

Men så, for en måneds tid siden begynte treet å skyte nye blader fra midten av krona. Og opp kommer gigantiske blader som er mye større enn normalen. Åpenbart mye røtter og lite grønt.

Nesten med tårer i øynene koser jeg meg nå med fiiine sitrontreet. Det fikk en kraftig beskjæring nå i dag, og skal i ny jord etter ferien.

Har du forslag til hvordan jeg får treet tilbake i ship shape er det varmt velkomment!!


Kommentarer

Fies notiser sa…
Alltid like trivelig med uventet liv :-)
Ingen forslag herfra, men kos deg med planten uansett!