Sommerøltest

I helgen var vi innvitert til den årlige sommerøltesten hos Jan Sølve.
Dette skjer altså to ganger i året, en juleøltest og en sommerøltest og i de senere år også en Champagnetest her hos oss på Nyttårsaften. Disse øltestene har pågått i mer enn 10 år. Så du kan jo tenke... vi er gode på testing!

Årets sommerøltest var av butikksommerøl. Dette er altså en blindtest slik at testpanelet ikke vet hvilken øl som deltar i testen og hvilken som til enhver tid er i glasset. Testpanelet besto av 2 flotte jenter og 5 tøffe karer i alderen 30-40ish.

Her er mitt Score card!
Dette ble topp 3 resultater. 1. Plass, lille Rignes sommerøl(flaut), 2. plass Tuborg sommerøl og siste Aas Sommer øl 6 grader  

Totallista ble da: 
1. Ringnes sommerøl (105 p)
2. Tuborg sommerøl (98 p)
3. Aas sommerøl (liten boks) (94 p)
4. Aas sommerøl (stor boks) (92 p)
4. Hansa sommerøl (92 p)
6. Ringnes Skjærgårdspils (87 p)
7. Grans sommerøl (85 p)
7. Lundetangen sommerøl (85 p)


Jeg personlig hadde Tuborg sommerøl som min suverene vinner. Den er frisk, fruktig og med fin syre. Den er litt feminin, men kan hamle opp med både reker, pasta, grillmat og bølgeskvulp!

Det viktigste med hele denne testen (siden brorparten av panelet er fra Vestfold beboende i Oslo) er å få Grans på topp 3 listen, og som du ser har denne falt helt igjennom. Vi får bare sørge for å gjøre det bedre neste test... Grans vi gleder oss til juleøllet!
Må jo få takke verten Jan Sølve for nok et glitrende arrangement! :)

Om du har smakt og kan anbefale meg noen andre bra sommerøl blir jeg veldig glad!!!!

Skål!

Kommentarer

josimo sa…
Takk for fine ord inne på bloggen min.
Prøver på å forstå meg på mitt kamera,nå føler jeg at det er flaksen som spiller mest inn

Fin natt til deg