Vintage kjole - hyttetøy

I går ruslet jeg forbi en butikk som selger brukt tøy. Mange synes det er litt skittent med brukte ting, jeg gjør ikke det. Jeg har kjøpt mye koselig med laang historie. Tenk så mye morro denne kjolen har sett!

Kjolen er hjemmesydd og har vindskeive sømmer og både sort, hvit og rød tråd er brukt på den. Det virker som om den er sydd litt om på et tidspunkt. Jeg kan nok lett legge den opp, ned, inn eller ut med det stoffet og de sømmene som er inni.

Jeg gav ca 150,- for en kjole og en ullgenser, slettes ikke værst!
Kjolen og genseren er tenkt å bo på hytta. Ligge i skuffen til neste gang jeg kommer.
Flaks for meg trenger ikke kjolen å strykes noe særlig selv om den er sydd i litt tykt stoff.

Ikke heeeelt rett søm. Kanskje syersken tok ett par glass Chablis til jobben :)



Den ser sekkete ut, og det er den på også. Men det er litt deilig når man har bikini under og sitter i solen med sin frokost. Den blir veldig søt med et skinnbelte på også. :)
Genseren er i ren ull og forrige eier har byttet ut hektene med noen nye tror jeg. Om ikke er de iallefall ikke så pent sydd på. :)

Kommentarer