Shopping av løk

Ja så har jeg kommet igang med løkbestillinger!
Denne gang som mange år før, fra Zimtrade. Fint å slippe toll synes jeg. Frakten kommer i tillegg på rundt 100 kroner.

Jeg håper at denne Allium Giganteum er den med runde kronblader og ikke spisse. Den med så vakre utstående pollenbærere. Den er sååå fin.
De hvite vakre Narcissene er til det hvite skyggebeddet mitt. Nå som trærne er borte får beddet rundt 3-4 timer sol, jeg håper det er nok. I forrige hagen sto de på nordsiden og blomstret fint i flere år.
Alpefiolene håper jeg vil trives i samme bedd. De er sååå vakre og gir meg skikkelig Englandslengsel, akkurat som jeg trenger det :)

Denne er det jeg prøver å finne! Jeg elsker at pollenbærerene står ut utenfor de avrundede kronbladene. Det får hele ballen til å fremstå som en myk sky heller enn en kvass og litt skummel ball.  Bildet har jeg tatt i vakre vakre Parc de Bagatelle i Paris. 

Kommentarer

stallnilsen sa…
Ja, der minner du mæ på noe,at æ må kjøpe inn nye løker til neste år ;O
Ha en fin kve¨ld videre, hilsen Lisbeth :)
Lin sa…
Fiiiiin kveld til deg også Lisbeth!!