Gode Musicals i West End London

Neida jeg har ikke sett alle musikaler som går i London. Men av de mange jeg har sett er dette de jeg synes var aller best. Og førsteplassen har antakelig ødelagt for de fleste andre. Så lenge Billy Elliot går i London og jeg har tid, ja så går jeg nok å ser den igjen og igjen :)

Nr. 1 Billy Elliot

Denne er virkelig en nydelig oppsetning. Den er vakker, politisk, barne og tenårings -vennlig, trist, tankevekkende og morsom!


Nr. 2 Phantom of the Opera

Dette er klassikeren! Fyller 25 år i år! Den er utrolig vakker, romantisk, dramatisk og spekket av utrolig vakker musikk!


Jeg anbefaler også
Mamma Mia
Les Miserables

Om Avenue Q hadde fortsatt gått i West End så hadde også denne vært på listen, på andreplass!!
Maken til morro er det skjelden man får pakket i musical pakke!
Det tar noen minutter før man venner seg til at mange av karakterene har to ansikter man må følge med på, men så er det sååå kult!

Om du er som meg og ikke planlegger på forhånd havner man ofte på Leichester square for å kjøpe rimeligst mulig biletter. Dette er dog litt felle. Jeg har flere ganger sittet på heeeeelt bakerste rad og måttet stå på terne for å se noe. Betal heller en hundring ekstra og forsikre deg om at du faktisk får plass helt nede på gulvet, ikke bakerst på terasse tre. Det er det verdt!

Kommentarer