Fanstastisk flotte Hemsedal

Jeg er en tanke forutinntatt.
Jeg trodde Hemsedal var et harry partysted for 17 åringer og 48 år gamle skibumser. Så feil kan man altså ta.
Jeg har hatt en aldeles strålende helg til fjells, og nettopp fjellene som ringer inn lille Hemsedal gjør at i stede for å stå i et forustigbart alpinanlegg får man heise til fjells og stå ned igjen.
I tillegg er utestedene trendy innredet, prisene var helt ok, hyttene på Veslestølen helt topp, ingen køer, rene toaletter og ikke minst Lodgen. En cafe/bar/restaurant med masse nam nam mat og nydelig kakao!

Det var mellom 15 og 18 minusgrader, men det fungerte fint med balaclava på. Ble stadig titulert Hannibal Lecter, men så lenge jeg holdt meg varm fikk det helle være. Ble senere titulert ballerina, så da veide det opp! :)

Favorittløypa ble til sist 27 Solløypa, 24 Hamarløypa og 15 Røggeløypa, altså de øverste fjellløypene.
Suuuuuperfint! Jeg har omsider fått litt kontroll på disse laaange telemarkskiene mine, men full gangsperrre er innstallert og de neste dagene blir nok tilbragt på sofaen med magnesium og støle muskler!

Utleiehyttene i Veslestølen ligger flott til midt i bakken og ski inn og ut. Veggene er litt tynne så om du skal leie med festgladefolk.... ta med ørepropper..... hilsen meg

Sånn sirka midt i bildet ser du Veslestølen. 


Så kom sola ut av tåka!

Min sønn har i mange år forsøkt å lære meg at kakao er godt med middels resultat, men omsider begynner det å feste :)

Her ser du Solløypa fra toppen Totten (1497moh)
Er det ikke fiiiiiint?


Me!


Totten til høyre sett fra baksiden i forhold til heisen

Kommentarer

IngunnBW sa…
Det ser aldeles nydelig ut! Bakken også, hverken for bratt eller slakk?
Vivishagerom sa…
Det var det virkelig vinter og full skiglede!
Ser veldig gøy ut, selv så tør jeg ikke sette utover slike bakker.
Kakao hører med, det er jeg god på :)