Mens vi venter på Magnolia

I min hage står det 2 Magnolia stellata som jeg er veeeldig glad i. 
Jeg har også reist endel rundt i andres hager og sett og forelsket meg igjen og igjen i disse knudrete gamle grenene som produserer slike fantastisk store og perfekte blomster.
Mamma og jeg hadde en fantastisk opplevelse i Kew for noen år siden. I Magnoliahagen der kan man virkelig få tømt både minnekort og batteriet på kameraet. Bilder derfra er på vei inn i et album som kommer om en stund.

I ventetiden frem til knoppene i hagen kommer ut har jeg funnet ut at den lokale Mestergrønn selger Magnoliagrener. Til den nette sum av 70,- pr gren... Men så er grenene veldig store og har iallefall 7-20 blomsterknopper på hver gren. :)  Ikke for å reklamere for kjeden, men bare for indikere at om du har lyst på, så kan du jo prøve din lokale :)




Kommentarer

Maria sa…
Etter å ha sett bildene dine, måtte jeg skrolle opp igjen for å se hvor de kunne skaffes. I morgen! Når jeg likevel skal til polet. Takk for tips -- og god helg!
Snuffeldyret sa…
Instant spring. Tror at min lokale Mester Grønn skal avlegges et besøk!
Lin sa…
:)
1 Barolo
1 Magnolo
Bille sa…
Så god idé! Om bare halvparten av de knoppene åpner seg blir det jo et mirakel som jeg synes er verdt noen kroner. Var ikke klar over at det selges kvister, selv om jeg ikke rekker det nå, er det notert for kommende sesonger.