Endelig tilbake i Bestefarhagen!


Jeg jobber som frivillig tilknyttet Ski frivillighetssentral, og steller hagen til en utrolig fin mann som jeg kaller Bestefar. I dag var første gang denne sesongen. Jeg jobber hos ham en dag hver 14ende dag.
Og jeg har virkelig blitt glad i hagen hans (og i han selv også dah :).
Jeg styrtet rundt når jeg kom i dag og tittet og så, for å se hvordan alt spirer og gror. Jeg har aldri sett hagen hans så tidlig før, så det var ekstra stas!

Målet i dag var å få beskåret ett buskass som er i veien når jeg klipper gress. Buskene er i utgangspunktet beskåret litt annerledes en jeg ville ha skåret, så det er MYE gammelt og lite ungt. Jeg håper at etter dagens 3timers økt at det blir litt mer ungt neste år slik at jeg kan fjerne mer gammelt da.
Søte tulipaner på vei! Jeg kommenterte at de var søte, og da ble han bare trist. Det pleide vist å være masse masse, nå er det bare en 5-6 tulipaner igjen. Målet før gressklippingen starter må være å lokke tilbake alle beddene hans som er grodd igjen slik at vi kan sette nye løk. 
Denne Primulaen er såå søt. Den ligner det som Britene kaller Cowslip, men hva den heter på Norsk vet jeg ikke??
Gresset gror i Bestefarhagen! Er nok ikke sååå lenge til vi kan klippe på sydsiden!

Buskas før!
Buskas etter


Også er alt kappet i korte deler som passer lett i en henger.

Kommentarer

Anonym sa…
Du er jammen flink altså! Ordne i andres hager i tillegg til alt annet. Virkelig imponert over innsatsen også.

Mvh UnaCita
Snuffeldyret sa…
Superhagedama! Jeg beundrer deg virkelig! Skulle ønske jeg hadde overskudd til å hjelpe andre.. Kanskje om noen år..?
Bille sa…
Så grei du er! Når jeg blir gammel kan du få trimme min giga-gigantiske Villvin på Skyggebalkongen :D Den primulaen vet jeg ikke hva heter på norsk, men på vestlandet er det Kusom (Kusymre) som hadde som varslet at kyrne skulle ut på beite. Ha en fin uke!
Det ser ut som en god dagsjobb det du har gjort, veldig bra! Kan tenke meg han ble glad :-)

Primulaen er en Primula veris- Marianøkleblom, (siden blomstene sitter i et knipe) Super fin hageplante, men den vokser også vilt mange steder. Jeg lar den frø seg overalt for den er så fin :-)