Da er det klippet og stukket klart for 17. mai

Det minste beddet!

Jeg steller litt hos et sykehjem her i området når de trenger litt hjelp. De var litt sene med å ringe i år, så rosene ble tatt først i dag og litt forrige uke. 189 Westerland er herved klippet. 
Det dumme i år er at trillebåren er ikke brukanes så alt må bæres bort. Gosh så masse torner det er på denne rosen. Og skulle jeg blir skrall så har jeg iallefall fått akupunktur nok for de fleste symptomer. 

Men nå ser det iallefall litt mer stelt ut. 

Jeg har dog et spørsmål. 
Rosene hadde kommet veldig langt nå og det var mye ny vekst, mange grener høyere enn meg. 
Når jeg nå klipper dem og det ikke er noen skudd de nederste 50 cm, så klipper jeg rett over ett "øye" slik jeg gjør tidlig på våren med mine. Men vil det skyte fra disse øynene selv om de er helt uten skudd på? 
Hmmm .... Hjelp ønskes slik at jeg vet dette til neste år. 



Disse trærne skal ned :( Sykehjemmet skal bygges kraftig ut til høsten. 

Fiiiiine Mai!

Pent avkapp, men søren som den stikker!

Ferddi! Nå kan kommunegartneren komme å klippe gresset så er alt klart til 17. Mai!
Ikke veldig lekkert, men i sommer blir det nydelig. Disse rosene er ferskenfargede og de står faktisk flott til veggen. 


Kommentarer

Snuffeldyret sa…
Så driftig du er! Jeg klipper ofte ned mine roser slik du har gjort. Da skyter de fra øynene du beskriver. Så jeg tror det går helt fint. En skikkelig foryngelsesklipp!