Ett hagekupp, skutt gullelgen og fikk fela igjen!

For en dag!
Helt umotivert satt jeg i morges og skummet finn.no sin hageavdeling etter noe å kante beddene mine med. Jeg har ett bedd på 19 meter, en kjøkkenhage, et drivhus, gang i drivhus, et trekantbedd og noen pallekarmer som alle gjerne vil ha en senket kant som gressklippern kan kjøre hjulene sine på. Vi er nemlig ikke noe gode på kantklipping her i huset!

Så jeg sitter altså der å småsover da jeg plutselig ser et bilde av en litten pall med noe stein ting på. 500 kroner står det. Hmmm er det per kvadrat? Eller for hele pallen? Det var da veldig billig, eller veeldig dyrt. De er sikkert knuste alle disse stenene tenkte jeg.

Jeg sendte karen en melding og joda de var fortsatt til salgs og om jeg kunne fjerne dem før lørdag så var det bra. Ja ja, jeg la bort kanteskjæringsplanene for kvelden, hoppet i bilen og rællet bort til mannen som bor på andre siden av Akershus.
Der kan mannen fortelle at dette er stein stein. Slipt brostein i 10x20 cm stener. Nok til ca 30 kvm uteplass. Mer om man lager sandfuger. Selv hadde han ikke bare strandlinje og et utrolig vakkert hus, men også en svææær gårdsplass fyllt til randen med disse vakre steinene.
Det regner, er ikke prikkete stener altså ;)

Men de er supertunge. Jeg er liksom vant til slike støpte sement "steiner" og disse var MYE tyngre. Så i bilen fikk jeg HELT uforsvarlig plassert 181 steiner. Og da kunne man ikke se på pallen at jeg hadde forsynt meg en gang...
Hadde jeg kræsjet hadde 181 supertunge steiner bombet både meg og alle i 100 meters avstand...
Hengerfeste er en fin ting (som vi ikke har).
Gosh, ja det blir noen turer i løpet av uka. Håper det holder med 4 til!
Det er iallefall god styrketrening og jeg får steg på pedometeret også! Trippelbonus!
Og når jeg tenker på det så har vi nok til en liten uteplass også. Eller kanskje en liten platting utenfor uteboden der vi idag har dandert to stygge paller. :)
Gosh så fint det skal bli!

Ja, også om du har erfaring med å legge slike steiner som beddkant eller sti i drivhus, så setter jeg pris på alle tips. Sand og subbus, markduk og alt sånt! Dette har jeg nemlig ikke gjort før :)




Kommentarer

Mariann sa…
Her har du virkelig gjort et kupp. Fantastisk flott stein!
IngunnBW sa…
Ååå...for et lykksalig funn! Herlig!

Til kanting graver jeg en renne på ca 10 cm + steinens høyde og legger fiberduk i bunn før jeg fyller med subbus (ikke sand - i den trives maur) og legger steinen. Fungerer utmerket. Om du vil gjøre det ekstra nøye kan du støpe en kant mot gresset slik at det ikke spiser seg innover mellom steinene. Eller legge steinen i støp, men da ville jeg gravd ut litt mer rom under steinen. Alltid subbus/maskingrus under for drenerings skyld.
Sunniva sa…
For et superkupp. Og det kommer til må bli såå bra når du slipper å bruke kantklipperen rundt alt, sparer masse tid.
jeg har lagt kanter sånn som Ninni sa, men brukt sand. Det er nok mye bedre med subbus, den sitter bedre enn sanden også.
Lykke til og kos deg med steinbæring og legging :-)
Turid sa…
Dette kommer til å bli råflott altså, skikkelig tur. Og flaks skal man ha innimellom.
Kos deg med styrketreningen og stein (vinn, vinn kalles det tror jeg).
Fin onsdag til deg.
Åshild sa…
Heldig er du. Forstår at må lese på Finn.
Lin sa…
Ja heldig er jeg virkelig!
Jeg gav opp kjøre steinene i bagasjerommet på lille bilen vår og leide en Rent a Wreck for fredag kveld og håper å få tømt pallen i ett drag.
Slitsom start på ferin! ;)

Takk for mange koselig kommentarer!