Oppstart av høsting - kjøkkenhagen


I kjøkkenhagen er alt litt på hell. Riset på potetene visner ned, løken begynner å henge med det grønne, bønnene synger på siste verset og spinatrestene er gått i stokk.
Litt trist egentlig. Men også veldig stas da jeg nå kan begynne å høst inn. Det betyr vel kanskje at det er høst?

Villbringebær er nå lagt i frysern for Smoothies!

En kurv jordbær er rørt med sukker og sitron.

De rosa er Duke of York, de lilla er Blå Kongo

Tomatene er virkelig i gang nå. Fortsatt i starten dah. Maaaaase kart i drivhuset!
Gårsdagens totale fangst!

Kommentarer

Her var det jo mye forskjellig og gode, sunne saker! Det er morsomt å høste inn, men også litt vedmodig at det allerede går mot høsten....
Mariann sa…
Det er ren luksus å kunne høste inn så flotte saker som dette fra hagen. Ekstra hyggelig å kunne ta vare på noe til seinere bruk. Hos meg modnes også tomatene i drivhuset nå.
Turid sa…
Masse gode saker fra hagen din. Men du, skal vi kalle det sensommer nå? Har ikke lyst på høsten enda.
Nyt sensommeren.
Lurer på om du kan hjelpe med navn på plante - lange røtter fra hollanske stand på Hagemessa (tror du også kjøpte dem). Se innlegg hos meg :-)
Lin sa…
Om det er sensommer eller høst DET er jeg søren ikke sikker på! For å være helt ærlig så vil jeg at det skal være høst. :)
Jeg liker høst og vinter, så velkommen skal de være når sommeren gir slipp!

Grethe, jeg vet vikken du mener, men jeg kommer ikke på navnet. Jeg skal gi deg beskjed når jeg finner det ut!