Burde jeg fortsette tomatene i drivhuset?

Gosh ja det blomstrer og går i drivhuset. Tomatene spruter og jeg plukker og plukker og spiser, sylter og juicer.
Men så ser jeg alle andre driver å tømmer sine drivhus. Jeg har tidligere lest meg til at 15-17 grader er gøy for tomater, og jeg har jo på varme om natten så det funker helt fint foreløpig. Det er heller ikke meldt frost på langtidsvarslet. Tvert i mot!

Men hvorfor tømmer folk drivhusene sine nå?
Er det skadedyr?
Jeg merker økt insekt aktivitet der inne, men ikke noe urovekkende ennå tror jeg.

Jeg kan bare fortsette sant?

Bilder fra dagens runde og vanning i drivhuset:



Kommentarer

Inger Marie sa…
Hei Lin:)
Ja..jeg opplever det samme som du.
Veksthuset gir fortsatt tomater og pelargoniene trives..jeg kommer til å holde på litt ut i oktober. Har varme på om natten som du.
tror de som rydder ut nå ikke bruker varme...og vaske ned skal jeg..men det blir ut i oktober en gang:))
Nyt høstdagene:))
Jeg rydder ut av drivhuset nå for å få isolert og satt inn pelargonium og andre planter jeg skal overvintre. Neste uke reiser jeg på høstferie, og tar ikke sjansen på at frosten kommer mens jeg er bortreist.
Det var ikke så mange tomater igjen på de 15 plantene jeg hadde heller.

Bare nyt drivhuset og tomatene så lenge som mulig du :-)

Jeg har varme på bare i en liten del av drivhuset om vinteren.
Turid sa…
Jeg sitter på "gjerdet" og suger inn all lærdom og erfaring det går an å få ut av dere når det gjelder drivhus :) Mitt er på vei fra Bergen, så neste sommmer....
Du og du som jeg gleder meg.
Ha ei feien og flott tirsdag.
Lin sa…
Inger Marie og New Dawn:
Tusen takk for hjelpen! Da lar jeg dem bare putre videre!!!

Tua: Ja jeg skjønner du gleder deg!!!
Håper du setter det opp nå i høst slik at du får startet i senvintres med frøplanter der ute! :)