Første sådd 2014

Artisjokkfrø er vakre

Åhhh så godt det var.
Nå er fingerne skitne og kjøleskapet fyllt med potter med Verbenafrø. Litt sent i år igjen, liker best å få dem i gang i romjula siden jeg ofte sliter med farten på dem etterhvert. Vel vel, vi satser på at det går fint i år også. Jeg har alltid fått dem til med denne oppskriften >
Obs, jo lenger jeg lar dem stå, jo større spiring har jeg på dem…

Mamma det er bare å rydde plass, sådde masse både de høye Kjempeverbena, og også endel av de små rigida.

I dag har jeg sådd:

  • Artisjokk - Green globe (Heligan)
  • August primula - Primula florindae (Special plants)
  • Kjempeverbena - Verbena bonariensis (Unwins)
  • Verbena rigida (Special plants)
  • Teucrium ´Puple Tails´  (Special plants)

(navn på frøleverandør)

Jeg har også endelig fått pottet om halvparten av lavendelstiklingene. De trengte sårt litt ommøbelering.

Ha en fortsatt flott uke!

Kommentarer