Koselig dag i Botanisk hage med mamma

Mamma og jeg er veldig flinke til å besøke hager. Vi er godt vant, og var sånn rimelig greit fornøyd med dagen i dag. Vi besøkte Botanisk hage.
Vi begynte i systematisk hage, innom tre Kobus Magnolia før vi troppet opp i en litt kjedelig Oldemorshage uten særlig blomstring.
Vi puslet rundt hovedhuset og sjekket Buksbom beholdningen før vi kjøpte litt snop og en kopp kaffe.

Etterpå bar det ned igjennom Magnolialunden, tok ett lass bilder av den vakre fylte Canadablodurten, også videre ned i fjellhagen. Jeg liker denne veldig godt, fjellhagen altså. Men denne gangen var det ikke vann i bekken og da ble det hele litt trist.
Heldigvis var Rododendroene i blomst og da mistet jeg skuffelsen for bekken. Vi ruslet opp gjennom skogen og Poppelknoppene luktet utrolig mye og godt. Godt med en liten bismak.

Vi tittet nøye på alle trærne som sakte men sikkert dyttet løvverket ut av fete knopper. Utrolig vakkert i trærne akkurat nå.
Jeg så faktisk forskjell fra Slottsparken som jeg gransket i går... Den er kommet endel lenger enn bottan.

Kjøkkenhagen og urtehagen sto tomme og ventet på action. Ikke mye å se på.
Beddet foran Victoriahuset derimot sprutet av vakre villtulipaner og masse annet flott vårblomstring.
I Victoriahuset var liljen på vei til å slå ut. Utrolig nær!
I middelhavsrommet var appelsintreet i full blomst. Jeg lukket øynene snuste inn og latet som om jeg satt på et torg i Valencia under trærne der.

Bor du ikke i nærigheten av Valencia bør du sporenstraks og med en gang troppe opp i Botanisk hage. Den er langt fra på topp topp, men plenty blomstring og du kommer sikkert til å si; "Ååååhhh se på den!" mer enn 2 ganger, promise!

Her er noen bilder:
















Kommentarer

Så nydelige bilder du tar. Ha en fin helg. Hilsen fra Liv
Lin sa…
Tusen takk Liv, det var koselig sagt!
Jeg koser meg iallefall stort med kameraet mitt :)