Opptelling i drivhuset + planterommet

Gosh for en episk påske!
Været har aldri vært så fantastisk vil jeg tro! Også ser det ut til å fortsette også.
Jeg fikk ikke sådd i kjøkkenhagen slik jeg hadde planlagt, så det får komme litt senere i uken. Kanskje en dag med overskyet?

Jordtempen nådde i dag 9 grader. 10 er temperaturen da røttene setter fart, så nå er det tryggere å sette poteter og hagen vil virkelig sette fart i følge en gammel bok fra Landbrukskolen.

Jeg har også tømt varmkomposten for første gang siden vi kjøpte denne Grønne Johanna for 2 år siden. Det var for lite i fjor synes jeg, men hun startet fint opp etter en stille vinter. Nå i helgen tømte jeg henne. Nesten 2 trillebårlass. Jeg må innrømme at det var helt magisk følelse. Det luktet nydelig!
Jord fra varmkomposten
Og vet du hva. I dag falt pelsen av den første hvite Magnoliaknoppen. Åhhhh jeg gleder meg til å komme hjem fra jobb i morgen. Da er den sikkert slått helt ut!

Jeg fikk telt opp i drivhuset og på planterommet i dag, må det for å finne ut hvor ting skal i kjøkkenhagen.

Her er beholdningen:

Settepoteter 5 kg Sen Asterix
Settepoteter 5 kg Tidlig til groing Berber
Chilli Padre 7
Pumpkin Jack of all Trades 4
Rød sukkerert 6
Ert Alderman 3
Agurk 1
Rødløk 54
Hvitløk 22
Tomato Craigella (Heritage) 8
Tomato Rainbow 4
Tomato Sungold 10
Kål Golden Acre 17
Rosenkål 4
Grønnkål 2
Rosa Grønnkål 18

-----------------------------

Erteblomst Pink Perl 5
Erteblomst Purple pimpernel 10
Erteblomst orange 8
Nellik småplanter 4
Kjempeverbena 20
Verbena Rigida 6
Zinna Mix 40
Cosmos Orange Polidor 41
Cosmos Gazebo 38
Cosmos Sensation Mixed 29
Lavendel stiklinger fra i fjor 15
Achillea filipendulina Cloth of Gold 19
Teucrium hyrcanicum ´Puple Tails´ 34


Jeg har også vært på Hagen på Saga og handlet inn Pil til klatrestativ i hagen. Gosh så flott det er der oppe! Mer om Linda og Hagen på Saga senere når hun åpner plantesalget sitt.

Pil er iallefall på plass. Også fant jeg plutselig ut hvorfor alle flyr på slike flettepilkurs.
Aaaaaahhhaaaaa. Det er jo mye lettere å jobbe med enn de rognebærkvistene jeg pleier å bruke, men så er de også mye glattere i barken så det glir fort fra hverandre. Heldigvis eier jeg null stolthet og binder ting sammen med snor!



Kommentarer

Snuffeldyret sa…
Wohaa! Her skal det bli fart på kjøkkenhagen ja! Jeg har forsådd meg i løpet av påsken og venter storinnrykk i pottene fremover! Nevnte jeg at jeg har bestilt de siste sortene jeg ikke fikk tak i i England også..
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Lin sa…
Hehe, nei det nevnte du ikke Snuffeldyret.
Gleder meg til å høre mer!!!
Stein sa…
Wow! Du kommer jo til å være nesten totalt selvforsynt i sommer! :-D Så flink/heldig du er som lager kjøkkenhage! Jeg inbiller meg det vil kreve for mye stell å ha noe sånt på en hyttehage- og umulig på en bybalkong i Oslo. Det skal bli spennende å se hvordan det hele vil ta form og vokse i løpet av sommeren! :-D
Stein
Lin sa…
Stein:
Jeg har en hyttekjøkkenhage også. Dvs det er en gammel livbåt jeg har fylt med jord og tang.
I den har jeg enkle ting som passer seg selv.
Poteter, Sungold tomater, gresskar, dill (til reker), oregano og litt reddiker og plukksalat.

Går helt fint! Har hatt noen jordbær også, men de blir ofte spist av snegler sammen med salaten. :/

Det går iallefall. :)