Helgens rapport

Før 
Etter!

BYTTET PLATER I DRIVHUSET
Pappa og mamma har vært supersnille å hjelpe meg å sette inn nye plater i drivhuset mitt. De gamle platene var totalt gjennomhullet. Dette er altså drivhuset kjøpt på netthandelen. De har vært sporty og kostnadsfritt forsyne meg med nye plater etter at pappa og jeg har sendt en skriftlig klage med masse bilder. 
Nå er drivhuset som nytt. Om du tenker at dette sikkert var lett og veldig fort gjort er svaret enkelt: NEI. Vi var 3 stykker og brukte over 6 timer... 
Men så ble det jo veldig fint da! 


SÅDD I KJØKKENHAGEN
Følgende er kommet i jorda: 
Zinnia mix 2 rader -  frø fra samme sted i fjor (ved siden av potetene)
Babysalat 1 rad - ved siden av Zinnia
Pastinakk 2 rader - Tender & True - Ved fuglestativet
Pastinakk Guernsey Demi-Long 1 rad
Gulrot Dark purple sun 1 rad 
Gulrot Baby - (klar på 12 uker) 1 rad
Gulrot Early nantes Shorthorn 1 rad
Løk 2 rader (for å forvirre gulrotflua)
Rødbeter Caboodles of Bountiful beetroot Mix - 1 rad
Rødbeter Boro 1 rad



LAGE KOMPOSTSTRØ
Jeg er en ivrig komposter. Både varm og kald. Til varmkomposten trengs det brunt materiale og som regel tyr jeg til plantasjens kompoststrø. Men ikke i år. Nå var det så mye kvist og kvast tilgjengelig, så nå har jeg nok komposstrø til hele sesongen! (ja jeg lar den fryse ned om vintern)






Kommentarer