Hvordan overleve med tørt, tynt mykt hår uten liv!

For ca 5 år siden falt jeg pladask i armene til Bumble and Bumble etter å ha lest et Instyle. Bumble and Bumble er et større Shampomerke, bare ikke i Norge. I Oslo er det ca 4 butikker som selger det. Og der er det dyrt. Da er det godt å ha Strawberrynet.com og lookfantastic.com
Der er det ikke så dyrt.
Om du vi kjøpe dem i Oslo vet jeg at frisørene La Bionda og Visage Makeup store selger dem.
Etter å ha byttet til Bumble har håret oppført seg ganske så anderledes. Jeg har slitt i alle år med håret, og mye av grunnen er nok at håret midthøstes og midtvåres totalt endrer adferd. Det er tørt om sommern og over hodet ikke tørt om vintern. Så jeg har et vinterregime og et sommerregime. Litt nerdete, men digg å ha good hairday bortimot hver dag :)

Sommerregime:
Shampo: Bumble and Bumble Thikening Shampo
Balsam: Bumble and Bumble Thickening Conditioner
Kur: Bumble and Bumble Deep
Styling: Bumble and Bumble Thickening spray + Styling creme + Surfspray + Chalk (ikke BB)

Vinterregime:
Shampo: Bumble and Bumble Tonic Shampo
Balsam: Bumble and Bumble Seeweed Conditioner
Kur: Bumble and Bumble Deep
Styling: Bumble and Bumble Thickening spray + Styling creme + Chalk (ikke BB)

Jeg må virkelig få anbefale alle disse produktene, men særlig Chalk! Jeg er virkelig forelsket i dette produktet. Jeg har testet både Dust on og BB sitt hårpudder, men ingenting er i nærigheten av Chalk. Du får det hos Nikita og andre noen andre frisører. Det gir skikkelig volum og en litt sånn messy sawy look. :)
I like!

Thickening Shampoo


Seaweed


Styling Creme


Deep




Surfspray


Chalk

Kommentarer

lukter det mye av disse?
Jeg har vel omtrent samme hårtype som deg kan jeg tenke meg. (supertynne hårstrå som alt bare sklir ut av). Er på jakt etter noen nye hårprodukt, fortrinnsvis shampo og balsam, men de kan ikke være veldig parfymert.
Lin sa…
Hei Anne!
De enestr produktene som lukter er den serien som heter Tonic. Den lukter harsj (i følge noen kilder), men det blir borte etter at vasken er over. Kun under vask. De andre har ikke noe særlig lukt i det hele tatt. Anbefaler da strawberrynet da de har gratis frakt og da kan man bestille ett og ett produkt å slippe toll og ting!
Anonym sa…
Vet du hvilken frisør som selger bumble and bumble i oslo? Hadde vært til stor hjelp :)
Lin sa…
Anonym:
Om du ikke ønsker å kjøpe på web.. som er myyyye rimeligere kan du kjøpe på frisørene La Bionda. Dog er utvalget større og kanskje litt rimeligere på Visage Makeup Store midt i mellom Rockefeller og Yongstorget. Se: http://www.visage.no/

Om du vil se forskjellen på prisene web og butikk så se www.strawberrynet.com