Endelig jul

Ja nå er det jul!
Orntlig Jul!
Vi hadde en lengre diskusjon på jobben for noen uker siden, om hvorvidt jul skrives med liten eller stor J. For meg er det vanskelig å skrive jul med liten j. Jul er jo såååå knall! Der bør skrives med stor syns jeg! Gjerne alle tre!
JUL!

Her i huset vårt har vi pyntet det meste klart. Da vi har hatt ei slitsom høst, har vi nedskalert litt, men treet er iallefall pyntet :)
Som så mange er skrekkelig klar over... jeg aner ikke hva måtehold er. Treet er derfor lesset med gammel og ny julepynt. Noen få er arvet fra min mormor Mimmi, men det meste er fra mamma eller nyinnkjøpt, blant annet på julemarked i Berlin.

Jeg liker aller best advent, men jeg gleder meg spesielt til feiringen i år. Mamma kjører showet, og det innebærer ribbe, medisterkaker, masse levende lys, tilslørte bondepiker og masse familie vi desverre ser altfor skjelden. Mamma og pappa har bygget på og det er blitt så fint! Jeg gleder meg!

Jacob har helt tydelig arvet litt JuleDNA fra meg og forlangte sitt eget juletre på rommet sitt. Som seg hør og bør et bortskjemt barn i julen, fikk han selvsagt det :)

Jeg har tatt noen bilder av juletreet i stua.
Jeg er veldig veldig glad i iphonen min, men kameraet er skikkelig dårlig.
Bildet tatt av kjøkkenbordet med snø ute, er tatt med min fiiine Nikon speilrefleks.

Jeg er veldig glad i julepynt!


Her er fine treet!


Her er litt jul mens det ennå var snø!


Ønsker alle en riktig koselig julefeiring med masse ro, mat og kaker, og et spennende 2009. Måtte vi fylle det med noe spennende!

Kommentarer

Tove sa…
Flott juletre :-) God jul til deg og dine også!
Mokki sa…
Riktig god jul til deg, Lin! Treet var fint - er ikke noe som heter for mye når det gjelder julefeiringen (alt kan pakkes bort etterpå ;))
Anonym sa…
Ønsker deg og dine en riktig god jul og et fint nytt hageår!
Smilla sa…
Gledelig jul! Så nydelig dere har dt hjemme! Og flott tre. Litt større enn mitt, men dere har plass til det... Flirte litt av din sønn som har eget tre på rommet. Synes han utvikler seg i riktig retning. Det vil bli en bra mann av ham!!!