Matpakkewrappen for de kresne

Jeg er IKKE glad i matpakke, i alle fall ikke den med brødskiver. Jeg har en alternativ matpakke som jeg lager en del. Denne er litt dyr i innkjøp, så da lager jeg det hver dag i en uke, eller til jeg er tom for ingredienser.

Til 1 lunsj

2 hvetetortillas (trenger ikke stekes)
8 staver paprika
8 staver mango
4 blader issalat
2 ss philadelfia light krydder/smøreost
2-4 skiver skinke (gjerne speket eller kalkun)

Smør tortillaene med smøreosten.
Fordel ingrediensene i midten og rull sammen. Legg i matpakkepapir eller aluminiumsfolie. Oppbevares kaldt om man skal langt.

Jeg syns egentlig 1 er for lite og 2 litt for mye, men det er så godt, så da lager jeg 2 hver dag :)

Kommentarer

Harryford sa…
Kjempegod! Guttene her bruker nesten det samme, men ikke smøreosten ("gris" for gutter!!)
Det varier litt hva vi har inni, men omtrent samme teama!
De har en saftig frukt ved siden av! Mandarin, pære, tomat! - nam nam! ;-)

Ps I dag er eldstemann i alpinbakken med samme nista - og kakao!
Alt godt sa…
Deilig! No har eg tortilla i huset, så no blir det godis i matpakken. :D