Fiolfrøstjerne og Pelargonia


Jeg elsker disse så utrolig søte stjernene. På latin heter de Talictrum delavayi. Jeg har tre forskjellige og ønsker å fylle hele hagen med dem. Selve blomsten er under 1 cm i diameter (tenk brudeslør) og planten vokser seg høøøøøy! Iallefall over metern. Jeg håper de snart får slike stjerner på Plantasjen. Så langt har jeg kjøpt alle mine på Ramme Gård. Og igjen håper jeg i september å få med meg noen fler hjem. Nå er jeg litt sånn at jeg står klar, løper inn og kjøper alle han har.... :)

ENDELIG blomstrer mine Pelargonia Appleblossom Rosebud. Jeg tok nok litt sent stiklinger (min første gang) i våres, men nå blomstrer både stiklingene som har blitt flotte planter og morplanten som jeg kjøpte som stiklinger i fjor.





-----------------
Meadow rue (Talictrum delavayi) (in the top picture) is one of my top 3 favorites in the garden! I have three different species, and all of them are gorgeous. They are peaking right now, and grow really tall. These are hard to get by, so if you see one, call me! I’ll me there! 12-13th of September Ramme Gård is once again selling plants, and Ill be there scouting for these sweet things there!

My pretty Pelargonium Appleblosom Rosebud is finally in bloom. I have been waiting and waiting, and now… finally! They are here. Aren’t they pretty?

Kommentarer