Deilig tur

I morges fikk jeg vel fortjent mine forventninger satt på korrekt plass. (Jeg har nok ett litt vel romantisk bilde av høflige Briter) Jeg ble regelrett skjelt ut av busssjåføren for å ha stilt opp med en 10 pund seddel tidlig på morgenen. Hvordan kunne jeg i min villeste fantasi gjøre noe så utrolig dumt.
Jeg ble utrolig matt, og måtte rett og slett konse skikkelig på å sparke mannen hardt bak inni mitt hode, for å komme meg tilbake i mitt rolige balanserte Shere humør.

Og hvem blir ikke i godt humør av disse vakre bildene fra bussholdeplassen i Shere. Dette er altså Shere sin gourmetrestaurant Kinghams, eller iallefall den beste restauranten. Deilig med fin hage om sommern!




Nabohuset til Kinghams og Kinghams har masse med Blåregn. De er ikke skjeldne her over!








Konferansen i dag var ikke så fantastisk i dag som i går! Dagens foredrag var ikke like innspirerende, men jeg fikk gode tips til testing av Intranett og komunikasjon med pilotkunder på ekstranettet vårt som er på vei ut. Det var stas! Veldig dyktig denne Garrett!
The man himself (Jakob Nielsen) kom i dag, og Florian som så mange andre ville bort å hilse. Dog virket Jakob mer brydd enn komfortabel med hele kjendisgreia. Han ville opp på scenen og gjøre sin greie. Jeg skjønner jo det da!

I dag rakk jeg bussen hjem. Siste bussen går fra Guildford til Shere allerede klokken seks på eftan. Jeg gikk litt før og kom meg vel hele veien frem!

Det er utrolig svære kontraster mellom Shere og London. I morges skremte jeg opp 3 harer og 2 ender på vei til bussen. jeg så 2 ekorn på bussholdeplassen, og fasaner laget leven i et kratt like ved.
Under en time senere sitter jeg på Pret med min trendye BF og ser ut på Londonrushkaos. Lekre damer i sorte smarte kjoler, trenchcoats, høyhelte sko og stram knute i nakken, haste forbi. Hun snakker alvorlig med en like sharp dressed mann, i dress, kneppet skjorte, stramt slips og perfekt jakke. Begge har sko som lager høy lyd i veggene i gaten de går i.
Veldig veldig spennende for ei som elsker å oppservere! :)

Etter den raske turen til Shere raser jeg opp på rommet, skifter til turbukse (les Penjeans med grønske på knærne), joggesko og en god voksjakke.... og gjennom porten og UT i skogen!






Over egen med alle sauene og harene.







Fant en ny sti (for syklister) og en nydelig høøøøy Rhododendron midt inni skogen.






Og masse slike trange stier som jeg liker så godt!






Så tilbake i Shere og inn på den nye trendy pubben The Willliam Bray! Her spiste jeg rødbetsalat, chevre og pinjekjærner. Fulgt av nydelig hvitvin og det hele ble avsluttet med et lite glass av den lokale Shere Drop (et lokalt øl)




Resten av kvelden ble tilbragt på sengen med det utrolig gode bladet Red. Jeg brukte over 2 timer på det, og føler at jeg virkelig ikke rakk igjennom. Jeg vet nå hvordan stelle håret som en pro, hvordan få god sommerbrun hud før i overimorgen, hvordan lage sunn mat (som Jennifer Aniston), og masse om årets bademoter, jobbemoter og selvsagt festantrekk og trening til modellkropp på 6 uker!!


Kommentarer

Nok et fantastsisk "reisebrev", Lin! Fint å se at du nyter ting du setter pris på.
Glad i deg,
Marianne
Linda sa…
Så flott det ser ut der borte:) Artig hvordan du beskriver de ulike "verdene" by og land. Skjønner godt det er moro å observere, og det ser ut til å være nok å observere også:) Kos deg. Klem