Wisley Gardens og fine gutter

I dag spiste jeg Jills deilige frokost!!


Etter frokost satt jeg en time ute i hagen og leste i boken min. Den er så søt den bakhagen. Gode høye vegger, 2 Magnolia og masse deilige "villt utseende" stauder. Jeg synes blått og gult er veldig vakkert!!


Også kjørte Jill meg til Wisley Gardens. Hun kjørte "den pene" veien dit. Så da fikk jeg 20 minutter med "Postmann Pat land". Utrolig vakre Surrey!!

Sååå endelig i Wisley!! Vakre vakre hagen! Den er en RHS hage (ala botanisk hage) og er nok like stor som Kew, men en litt annen type. Litt mindre show liksom. Den er har store "ville" områder, helt nytt glasshus (2007) og er en mer praktisk hage. Det er masse how to guider, man kan lære utrolig mye om man har tid. Den har også en svææær frukthage, der det gjøres masse forsøk. Også huser den ett av Englands beste hagesenter (utsteder sunnhetssertifikater) og en stor hagebokhandel.



Ved inngangen står disse svære fancy Pansy stativene!! Sååå søte!



Så møtte jeg endelig gutta mine! Vi handlet litt snop på Sainsbury og dro ut for å spise. Vi fant en koselig Italiensk nede ved kanalen. Namnam utrolig god pizza og Panacotta!!







Området vårt er litt bussiness -ish, men veldig trendy og levende. Full fart på fredagspilsen i dag iallefall!!


Handleposen fra Wisley hagesenter inneholder:
PH-testsett (30 tester)
Hoe
Boken RHS Alotment Handbook
Butterfly food
RHS rootgrow (mycorrhizal fungi)
Climbing Bean Lingua di Fuoco
Broad bean Bunyards Exhibition
Erteblomst staude Everlasting pearl
Calefornian poppy Summer sorbet
Angel wings Schizanthus
Eschscholzia Tropical punch mix
Candytuft Iberis umbellata 'dwarf fairyland'
Salad mix
Lolla Rossa rød salat

Og til mamma:
Wild Pansy Viola tricolor
Viola x williamsiana 'sweeties' F1



I dag har jeg blitt titulert:
-madam
-love
-princess
-darling
:)

Kommentarer

IngunnBW sa…
Engelskmenn er svært vennlige, ja :) Vakre bilder fra Wisley!
Elin sa…
Det er det som er så koselig med England, de brer om seg med "love" og "darling". Man skvetter jo litt når bussjåføren kaller deg love, men kan veldig gjerne bli vant til det ;-)
Lin sa…
Jaaaa fiiiine Briter. Og noen av dem er ikke like høflige alltid, men de aller aller fleste ligger laaangt over snittet her i Norge!